Kan man fremprovokere menstruationen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31.380 visninger
8 svar
0 synes godt om
21. april 2013

mpr

Hej alle dejlige baby-brugere

Ja jeg sidder og er lidt fusteret over at det idag er 52 dage siden jeg havde min sidste menstruation... Og tænkte lidt om man kan "overbelaste" kroppen til at starte en menstruation? Vil virkelig gerne have gang i min cyklus og ved ikke om det kan skyldes at jeg er lidt for overvægtig men kan jeg selv gøre noget for at gøre mine cyklusser mere reglmæssige? For kan slet ikke overskue hvis jeg kun har 4 chancer om året for at blive gravid o_o 

Kvinder er der nogen der har erfaringer de vil dele? 

God søndag derude!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2013

Hullabullabulla

Chel1992 skriver:

Ja jeg sidder og er lidt fusteret over at det idag er 52 dage siden jeg havde min sidste menstruation... Og tænkte lidt om man kan "overbelaste" kroppen til at starte en menstruation? Vil virkelig gerne have gang i min cyklus og ved ikke om det kan skyldes at jeg er lidt for overvægtig men kan jeg selv gøre noget for at gøre mine cyklusser mere reglmæssige? For kan slet ikke overskue hvis jeg kun har 4 chancer om året for at blive gravid o_o 

God søndag derude!

Ville kontakte lægen.. Der findes nogle piller der hedder provera de fremprovokerer mens - men reparerer ikke på en lang cyklus..

Er du blevet udredt for PCO ?

Anmeld

21. april 2013

mpr

Britt88 skriver:

Ville kontakte lægen.. Der findes nogle piller der hedder provera de fremprovokerer mens - men reparerer ikke på en lang cyklus..

Er du blevet udredt for PCO ?

Hvordan fremprovokere de den? Og hvordan fungere de når du siger de ikke reparerer en lang cyklus?

Er under udredning jeg skal bare vente et par måneder endnu før de gør mere fordi de skal se hvordan min cyklus er  

Anmeld

21. april 2013

AnthonsMor

Chel1992 skriver:

God søndag derude!

Du kan ikke selv fremprovokere en mens, men din krop kan selv stoppe dem.. Stress kan f.eks. være en stor del af det.. Og med stress kan dine tanker om gerne at ville kunne teste positiv f.eks. også bare udsætte din mens en del! Har selv prøvet det, dog ikke med SÅ mange dage..

Jeg er selv 30 kilo overvægtig og har altid haft regelmæssig mens, så jeg tror ikke det er din lille overvægt der gør noget..

Men hvis jeg var dig ville jeg ringe til lægen og høre om der måske er andet der kan hjælpe dig..

Anmeld

21. april 2013

mpr

Martsbaby skriver:

Du kan ikke selv fremprovokere en mens, men din krop kan selv stoppe dem.. Stress kan f.eks. være en stor del af det.. Og med stress kan dine tanker om gerne at ville kunne teste positiv f.eks. også bare udsætte din mens en del! Har selv prøvet det, dog ikke med SÅ mange dage..

Jeg er selv 30 kilo overvægtig og har altid haft regelmæssig mens, så jeg tror ikke det er din lille overvægt der gør noget..

Men hvis jeg var dig ville jeg ringe til lægen og høre om der måske er andet der kan hjælpe dig..

Min sidste cyklus var 89 dage så tror ikke det er stress over ikke at blive gravid.. For glemmer faktisk tit om vores projekt fordi der ikke sker noget og jeg ikke har en fast dag at teste o_O

Og er også selv 30 kg overvægtig så ved det ikke men vil bare gøre alt for at få en mere reglmæssig cyklus og væsentlig korterer!

Men øv øv troede jeg godt man kunne...

Anmeld

21. april 2013

esioul

Chel1992 skriver:

God søndag derude!

Hos mig havde overvægt helt klart noget at sige. Min mens udeblev i 6 mdr.

Nu har jeg tabt mig 12 kg, og nu er der 28 dage imellem +/- et par dage.

Jeg var heller ikke voldsom overvægtig, men tror nu sagtens det kan spille ind uanset.

Anmeld

21. april 2013

BigHope13

Det bedste du kan gøre er at tabe dig og leve sundt,
jeg er selv overvægtig, og jeg har så også pco.
har haft alt mellem 40 dage -ja over 5 mdr imellem mens. Og så begyndte jeg at tabe mig, da jeg havde tabt 8 kg kom mens, og da jeg havde tabt 13 kg havde jeg en "regelmæssig" cyklus mellem 30-40 dage.

der ikke andet du selv kan gøre for at fremprovokere mens, hvis du skal sættes i behandling kan du få nogle piller.

Anmeld

21. april 2013

AnthonsMor

Chel1992 skriver:

Min sidste cyklus var 89 dage så tror ikke det er stress over ikke at blive gravid.. For glemmer faktisk tit om vores projekt fordi der ikke sker noget og jeg ikke har en fast dag at teste o_O

Og er også selv 30 kg overvægtig så ved det ikke men vil bare gøre alt for at få en mere reglmæssig cyklus og væsentlig korterer!

Men øv øv troede jeg godt man kunne...

snak med din læge om det, om ikke andet må der være noget der kan fremprovokere ægløsningen, så i kan få hjælp den vej rundt

Anmeld

21. april 2013

ønskebørn74

Chel1992 skriver:

God søndag derude!

Den kan fremprovokeres med piller der heder provera..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.