Amning og p-piller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

726 visninger
7 svar
2 synes godt om
21. april 2013

Nordvest

Min datter er 7,5 måneder og jeg startede på p-piller for 10 dage siden. Amningen har kørt fint lige fra fødslen, men efter jeg er startet p-pillerne er det som om det ikke mælk nok til hende. (Ved godt det kan være en bivirkning)

spørgsmålet er nu om jeg kan stoppe med pillerne nu, og mælkeproduktionen så kommer op at køre lige så godt som før igen, eller er det bare ærgerligt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2013

jlp90

Jeg oplevede det samme da jeg ammede min datter og det blev ligesom før da jeg stoppede med pillerne igen.

Anmeld

21. april 2013

L&V

Nordvest skriver:

Min datter er 7,5 måneder og jeg startede på p-piller for 10 dage siden. Amningen har kørt fint lige fra fødslen, men efter jeg er startet p-pillerne er det som om det ikke mælk nok til hende. (Ved godt det kan være en bivirkning)

spørgsmålet er nu om jeg kan stoppe med pillerne nu, og mælkeproduktionen så kommer op at køre lige så godt som før igen, eller er det bare ærgerligt?

Får du nogle specielle.. Jeg fik nemlig at vide at man ikke måtte ta p-piller når man ammer

Anmeld

21. april 2013

FrkZier

Nordvest skriver:

Det vil højst sandsynligt kun være et par dage med nedsat mælk som du kan læse her  https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/kvindesygdomme/sygdomme/praevention/p-piller/

Anmeld

21. april 2013

modesty

Jeg ville aldrig tage p-piller når jeg ammer. Der er jo hormoner i. Jeg ved godt at man godt "må" hvis det er med lavt hormonindhold, men jeg ville ikke gøre det. Øgede mængder af hormoner i vores samfund generelt er årsag til lav sædkvalitet hos drenge og for tidlig pubertet hos piger, og jeg ville ikke gøre noget der ville kunne medvirke til en sådan påvirkning.

Anmeld

21. april 2013

spj

Det skete også for mig første gang. Det var først efter en måneds tid det gik op for mig, at det sikkert var ppillernes skyld jeg ikke havde nok mælk, så jeg stoppede med dem og fik mælkeproduktion op igen.

Denne gang har jeg holdt mig fra ppiller og der har ikke været nogen problemer, så starter først på dem igen når jeg er helt færdig med at amme (selvom manden sukker )

Anmeld

23. april 2013

frk andreasen

Nordvest skriver:

jeg har altid fået afvide af min læge at man ik må amme og spise p piller samtidig da det stopper mælkeproduktionen.
underligt du ik har fået det samme afvide
stop med p pillerne så kommer der gang i det igen

Anmeld

23. april 2013

lycly

Hvis det reelt er en bivirkning af p-pillerne, så burde du sagtens kunne få produktionen op igen hvis du stopper med p-piller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.