Demo i Odense mod hundeloven idag!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.415 visninger
8 svar
6 synes godt om
20. april 2013

MortilElias2010

Er der to herinde fra Vejle området der også brænder for at få den hundelov ændret eller redigeret?! Så er der to ledige pladser i bil med mig kl. 14 fra banegården i Vejle og Max Hynne. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2013

annec

MortilElias2010 skriver:

Er der to herinde fra Vejle området der også brænder for at få den hundelov ændret eller redigeret?! Så er der to ledige pladser i bil med mig kl. 14 fra banegården i Vejle og Max Hynne. 

Vi tager i Odense Zoo i dag.. Vidste slet ikke at det var onsdag, men så bliver vi der nok :-) godt intitiativ!

Anmeld

20. april 2013

MortilElias2010

annec skriver:

Vi tager i Odense Zoo i dag.. Vidste slet ikke at det var onsdag, men så bliver vi der nok :-) godt intitiativ!

Skulle der stå noget andet end onsdag i dit indlæg? Jeg kan nemlig ikke lige få det til at hænge sammen  Vel mødt - jo flere jeg bedre 

Anmeld

20. april 2013

annec

MortilElias2010 skriver:

Skulle der stå noget andet end onsdag i dit indlæg? Jeg kan nemlig ikke lige få det til at hænge sammen  Vel mødt - jo flere jeg bedre 

Hehe hov..
Der skulle stå, at jeg slet ikke vidste at det var der :-)

Anmeld

20. april 2013

Susanne1

"Brænder for at få hundeloven ophævet?"
Næh du, jeg brænder for at den fortsætter i sin nuværende form, inkl. raceforbudet.

I de 3 år hundeloven har varet er mange familiehundes liv sparet.
Loven har nedbragt antallet af muskel-kamphunde og blodige angreb på familiehunde, ligesom mange børn og ældre mennesker er blevet sparet for angreb og lemlæstelser.

Indenfor 14 dage er en 14 årig pige bidt ihjel af muskel-kamphunde i UK og en lille 4 årig pige flænset ihjel af pitbulltypehunde i USA. Det er totalt farlige hunde, og dem beskytter hundeloven og raceforbudet imod. Både Jeres børn og hunde er bedre beskyttet mod muskel-kamphundeangreb- husk det.
Ophæves raceforbudet begynder lemlæstelser og drab igen på uskyldige mennesker og hunde som vi så før loven.
Så den skal bare fortsætte fremover, dog med en bedre definering af skambidning i § 6

Anmeld

20. april 2013

isabellasmor

Susanne1 skriver:

Næh du, jeg brænder for at den fortsætter i sin nuværende form, inkl. raceforbudet.

Loven har nedbragt antallet af muskel-kamphunde og blodige angreb på familiehunde, ligesom mange børn og ældre mennesker er blevet sparet for angreb og lemlæstelser.

Indenfor 14 dage er en 14 årig pige bidt ihjel af muskel-kamphunde i UK og en lille 4 årig pige flænset ihjel af pitbulltypehunde i USA. Det er totalt farlige hunde, og dem beskytter hundeloven og raceforbudet imod. Både Jeres børn og hunde er bedre beskyttet mod muskel-kamphundeangreb- husk det.
Ophæves raceforbudet begynder lemlæstelser og drab igen på uskyldige mennesker og hunde som vi så før loven.
Så den skal bare fortsætte fremover, dog med en bedre definering af skambidning i § 6

Er FULDSTÆNDIG enig ! Der er ikke noget der skal ophæves dér. 

Anmeld

20. april 2013

esioul

Jeg er lidt neutral.

Vi hører jo KUN om det i pressen når der er muskelhunde racer der bider, fordi der er så meget fokus på dem.

Jeg er hverken for eller imod. Jeg har mødt de mest søde hunde af racen amerikansk bulldog og amstaff. De var søde og kærlige!

dog ville jeg aldrig selv anskaffe mig en hund der overhovedet minder om en ulovlig race, fordi jeg ikke vil ses skævt til hver gang jeg sætter mine ben i hundeskoven.

Anmeld

21. april 2013

MortilElias2010

Susanne1 skriver:

Først og fremmest så står der ikke på noget som helst tidspunkt OPHÆVET i mit indlæg - der står ændret eller redigeret! 

Pt. så omhandler den af den danske uvidende del af Danmarks befolkning ALLE hunde af alle slags racer. Det er ikke muskelhunde specifikt! Det er Hr og Fru Danmarks hundes liv der står på spil! Hvis der fra din side var blevet fulgt grundigt med i debatten så ville du kunne læse dig frem til at omtrent 2000 hunde (and counting desværre) ER blevet aflivet på 2 år - som består af 365 dage så næsten hver dag forsvinder to hunde fra familier - og kom ikke og sig dette udelukkende er muskelhunde, som ikke alle er de bestialske dyr som mange får dem til at fremstå! Ved enhver hund skal man se på den der holder snoren (eller manglen på samme!) 

http://www.b.dk/politiko/sf-vil-rette-hundelov

Et link blandt mange. 

Anmeld

21. april 2013

Susanne1

Det er ganske få almindelige familiehunde der er kommet i klemme i forbindelse med hundeloven. Derfor er en bedre definering af skambidning i § 6 også en god ide.

De fleste af de hunde der er blevet aflivet ifb med hundeloven er hunde fra forbudslisten. Det er ikke hundelovens skyld at de er blevet aflivet, det påhviler ene og alene de skruppelløse mennesker der har avlet, solgt og købt ulovlige hunderacer, eller blandinger deraf, velvidende, at hundene var ulovlige.

Følger man loven og sørger for at der er ordentlig dokumentation for ophav til ens hund, og sørger for ikke at anskaffe sig en hund der umiskendeligt ligner en af de forbudte muskel-kamphunde (de færreste familiehundeblandinger der gør det), så sker der ikke noget.

der er ikke nogen grund til at lave flere demonstrationer imod hundeloven, politikerne er blevet klare over, at der skal et par justeringer til feks. en bedre definering af skambidning, så almindelige familiehunde ikke kommer i klemme.
Går man med til sådan en demonstration eller støtter op om den, er man også indirekte medvirkende til, at raceforbudet måske bliver ophævet, og muskel-kamphunde render rundt og skambider igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.