Kontanthjælpsbarsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

579 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg har valgt at droppe ud af min uddannelse efter eksamen. Jeg skal føde inden længe og vil derfor på barsel i 9-10 måneder, inden jeg starter på et alternativt uddannelsesforløb. Da jeg ikke opfylder alle krav om dagpenge, er jeg nød til at søge kontanthjælpsbarsel, og oplyser vedrørende dette kan jeg ikke finde.  Nogen der kender til regler og betingelser for kontanthjælpsbarsel, hvis man er forsørger, men gift med en der studere og har en smule arbejde ved siden af. hvad kan man få, eller ikke få i ydelse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

raca

du havde nok været bedrer stillet hvis du var blevet på studiet og gået på barsel derfra, der havde du fået 12 mdr barsel+barseldagpenge fra der hvor du arbejder.

nu kan du vælge at arbejde så du har xx antal timer.. mener det er 14 timer pr uge i snit, i et vist antal uger og evt havde kontrakt på x antal timer.. så får du barseldagpenge for den tid du arbejde..

hvis du skal søge kontanthjælp så får du kun supleret op så i samlet ikke tjæner mere end 2Xkontanthjælp.

Anmeld

20. april 2013

Anonym trådstarter

raca skriver:

du havde nok været bedrer stillet hvis du var blevet på studiet og gået på barsel derfra, der havde du fået 12 mdr barsel+barseldagpenge fra der hvor du arbejder.

nu kan du vælge at arbejde så du har xx antal timer.. mener det er 14 timer pr uge i snit, i et vist antal uger og evt havde kontrakt på x antal timer.. så får du barseldagpenge for den tid du arbejde..

hvis du skal søge kontanthjælp så får du kun supleret op så i samlet ikke tjæner mere end 2Xkontanthjælp.

Du kan kun få dagpenge hvis du de sidste 13 uger op til barsel har haft 120 timer, så det kunne jeg ikke have fået. Du kan heller ikke både få su barselsklip plus dagpenge, det kunne jeg ihvertfald ikke sidst jeg opfyldte kravene ved første barn. 

Men du skriver at jeg "kun " kan få suppleret op til hvad der svare til to kontanthjælP. Men ved du det med sikkerhed, og hvad forsørger kontanthjælpsbarsel er på ? 

Anmeld

20. april 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du kan kun få dagpenge hvis du de sidste 13 uger op til barsel har haft 120 timer, så det kunne jeg ikke have fået. Du kan heller ikke både få su barselsklip plus dagpenge, det kunne jeg ihvertfald ikke sidst jeg opfyldte kravene ved første barn. 

Men du skriver at jeg "kun " kan få suppleret op til hvad der svare til to kontanthjælP. Men ved du det med sikkerhed, og hvad forsørger kontanthjælpsbarsel er på ? 

Jeg skal føde om under to uger, så kan ikke nå at arbejde 

Anmeld

20. april 2013

raca

Anonym skriver:

ja. jeg har selv været der, min mand tjener over 2 det maks beløb der er og jeg blev sygemældt far studiet efter fødslen.. så der er ingen penge at få overhovdet.

Anmeld

20. april 2013

raca

Anonym skriver:

det har lykkedes en del at få både su klip.. for det får man pr aftomatik. også få barselsdagpenge hvis man har arbejdet.. men det kræver at man selv kender reglerne og holder på sin ret. for når du har arbejdet har barnet fået 46 ugers barsel til deling mellem dem af forældrene der arbejde der kan holdes når det passer med arbejdgivern.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.