Mama1304 skriver:
Go'aften Mødre.
Jeg har en dreng på 2 år som simpelthen nægter at sove selv, jeg skal sidde inde i samme rum. Jeg må slet ikke gå ud aF rummet, for så rejser han sig op og græder 
Jeg ved ikke om det er min egen skyld, da jeg "ladt" ham bestemme? Han havde faktisk lært at sove selv, men så blev han syg (forkølse, feber) og siden har jeg siddet i værelset til han sov. Dette er nok over 6 mdr siden nu.
Jeg har slet ikke noget imod at sidde på værelset, da det før tog max 30 min om at falde i søvn, men nu tager det mellem 1-2 timer
Jeg håber i har nogle råd til hvad jeg kan gøre? Jeg vil jo ikke Have at han skal sove ulykkeligt 
Herhjemme har vi det ligeledes.
Vi har 2 større drenge også. Så puslespillet skal jo gå op og kampe vælges.
Vi har valgt at det er OK, at vi ligger hos ham til han sover (i vores seng) og når vi går i seng bærer vi ham over i egen seng. Han deler værelse med os, da vi desværre kun har 3 værelser).
det tager også ca 30 min. Manden er altid hurtigst til at putte

.
Vi havde også en periode hvor det kunne tage timer, og det var frustrerende. Det hang dog ret godt sammen med hvis han havde sovet for lang tid og til for sent i vuggestuen. Og det har de heldigvis været lydhør overfor dernede, så han bliver lagt som en af de første og de kalder på han efter 2 timer.
Kan det være samme problem hos jer?
Måske han er bange for du går og dermed kæmper for at holde sig vågen...så han ved du ikke går?
så måske blive liggende nogle gange, så han forhåbentlig bliver tryg nok til at lægge sig til at sove.
Jeg synes personligt det er så synd hvis de skal være kede af det og græde sig i søvn, vi har derfor ikke taget kampen op med godnat og sov godt... Vi har ikke overskuddet til at tage kampen med at bære ham i seng 50 gange, hvor han står op, hvis vi går ud.
Det værste herhjemme er når han holder mig og ham vågen om natten 1-3 timer...