hvordan bliver man klar?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2013

Ellie79

Janne T. skriver:

Åh altså :-)

Vi samsover med lille James. Simpelthen fordi det føles bedst. Jeg tror på det er helt naturligt de skal være tætte på deres forældre når de har ligget i Mors mave i 9 måneder. Desuden er det nemmest når jeg ammer. Han sover hele natten, melder sig blot til at spise en 3-4 gange om natten. 

Men altså. Vi træffer jo vores forholdsregler i forhold til samsovning. Vi har en halvanden mands seng, og han sover yderst ved siden af mig. Så står tremmesengen helt op af sengen så han ikke kan falde ud. Og så sover vi med lidt sikkerhedsafstand, så L og jeg ligger klemt sammen i den ene side :-P

Og sådan helt ærligt ligger vi da ikke særlig godt. Men på den anden side føler jeg mig bare ikke klar til ham skal sove alene i liften. Hvordan finder man lige den gyldne mellemvej eller løsning i det tilfælde?

James er 6 dage gammel.

min kæreste lavede en billig løsning. Vi købte en tremmeseng i Ikea til 300 tog siden af og spændte den fast på vores seng. Malte sov rigtig godt i den og jeg følte han sov lige ved siden af mig, hvilket han jo også gjorde bare i sin egen seng og alle lå godt. Senere satte vi siden tilbage og i dag bruger han den som en rigtig tremmeseng. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2013

raca

med nr 2 fik vi en ekstra boksmadres i samme højde.. den lå hun så på.. og vi lå i vores 3/4 seng, så kunne jeg trille over og amme, og trille tilbage når jeg var færdig, på den måde sov hun også under samme dyne..

hun har aldrig brugt træmmeseng. 

Anmeld

19. april 2013

2babygirls

Janne T. skriver:

Vi samsover med lille James. Simpelthen fordi det føles bedst. Jeg tror på det er helt naturligt de skal være tætte på deres forældre når de har ligget i Mors mave i 9 måneder. Desuden er det nemmest når jeg ammer. Han sover hele natten, melder sig blot til at spise en 3-4 gange om natten. 

Men altså. Vi træffer jo vores forholdsregler i forhold til samsovning. Vi har en halvanden mands seng, og han sover yderst ved siden af mig. Så står tremmesengen helt op af sengen så han ikke kan falde ud. Og så sover vi med lidt sikkerhedsafstand, så L og jeg ligger klemt sammen i den ene side :-P

Og sådan helt ærligt ligger vi da ikke særlig godt. Men på den anden side føler jeg mig bare ikke klar til ham skal sove alene i liften. Hvordan finder man lige den gyldne mellemvej eller løsning i det tilfælde?

James er 6 dage gammel.

Sådan sov vi også med Madeleine. Det er først med anemone at vi har fået dobbelt seng.

har desværre ingen gode råd  Vi sov nemlig råddent til hun var knap 4mdr

Anmeld

19. april 2013

Vega

vores pige er nu 3 måneder. Vi har også hendes vugge til at stå op af min side til når jeg ammer om natten liggende. Nogle gange falder jeg i søvn og andre gange er jeg vågen til at putte hende tilbage i vuggen ved siden af - vi sover bedst på den måde. 

Istarten vågnede hun da jeg lagde hende tilbage, men et trik der virkede for mig var at tage hendes dyne med ind under min mens hun blev ammet, på den måde kom hun ikke tilbage i en kold dyne.

Nu bliver hun lagt i seng på sit værelse i tremmesengen, og når hun melder sig første gang tager jeg hende ind i sengen, og så samme rutine med at tilbage i vuggen ved siden af sengen (hvis vi ikke falder i søvn). Men det fungerer rigtig godt. 

på den måde vænner vi hende til begge senge (3 hvis man tæller voksen senge med).  :-)

Anmeld

19. april 2013

StudPsyk

Vega skriver:

vores pige er nu 3 måneder. Vi har også hendes vugge til at stå op af min side til når jeg ammer om natten liggende. Nogle gange falder jeg i søvn og andre gange er jeg vågen til at putte hende tilbage i vuggen ved siden af - vi sover bedst på den måde. 

Istarten vågnede hun da jeg lagde hende tilbage, men et trik der virkede for mig var at tage hendes dyne med ind under min mens hun blev ammet, på den måde kom hun ikke tilbage i en kold dyne.

Nu bliver hun lagt i seng på sit værelse i tremmesengen, og når hun melder sig første gang tager jeg hende ind i sengen, og så samme rutine med at tilbage i vuggen ved siden af sengen (hvis vi ikke falder i søvn). Men det fungerer rigtig godt. 

på den måde vænner vi hende til begge senge (3 hvis man tæller voksen senge med).  :-)

Problemet er jo bare, at jeg ikke synes han skal sove alene endnu Så det er ikke fordi jeg som sådan gerne vil vænne ham til at kunne sove selv endnu - det synes jeg ikke han skal. Det er mere en praktisk måde at løse samsovningen på, når jeg netop ikke er klar til selv-sovning, men på samme tid synes vi sover ukomfortabelt. Hehe :-)

Jer andre: Jeg svarer lige senere - eller når der ikke er nogen der hænger på mine bryster, måske om et par år 

Anmeld

19. april 2013

hautecouture

Janne T. skriver:

James er 6 dage gammel.

Aya sov i liften i en vugge klods op af vores seng fra hun kom hjem fra sygehuset - kæresten og jeg brød os virkelig ikke om at have hende i sengen. Mest fordi min kæreste sover meget tungt og engang imellem laver nogle pludselige bevægelser - og da han er 196 cm høj har han altså nogle lange lemmer Jeg lå ved hendes seng da det selvfølgelig var lettest mht amning og jeg kunne ikke sove uden at hve hende i hånden og vågnede flere gang i løbet af natten hvis min hånd pludselig ikke rørte hende mere - så havde behovet for t være tæt på hende, men hun lå i egen seng. Da hun blev større (omkring 4 mdr) og hendes værelse endnu ikke var færdigt kom hun over til os og det var fint. Hun kom på eget værelse da hun var knapt 18 mdr - lige sent nok faktisk fandt vi ud af Hun havde lidt svært ved det i starten, men nu er hun (næsten) 20 mdr og det går bare SÅ godt

Har ingen råd andet end at sige at I skal gøre det I føler er den bedste løsning for jer. Længere er den egentlig ikke. 

Anmeld

19. april 2013

Team Putte

Janne T. skriver:

James er 6 dage gammel.

Vi satte liften ved siden af sengen på 2 omvend f mælkekasser.. det havde lige den perfekte højde

Anmeld

19. april 2013

MorDk

De første 7 dage lå Freya på mit bryst og sov (jaja de fraråder det, men det fungerede bare bedst og var dejligt for os begge) efter 7 dages tid sov hun ved siden af mig (yderst mod vuggen) og det gjorde hun i  3-4 uger. Ikke før var hun eller jeg klar til at blive "adskilt" om natten.... Mit råd... følg dit hjerte... og mærk din lille James... ♥

Anmeld

19. april 2013

Vega

Janne T. skriver:

Problemet er jo bare, at jeg ikke synes han skal sove alene endnu Så det er ikke fordi jeg som sådan gerne vil vænne ham til at kunne sove selv endnu - det synes jeg ikke han skal. Det er mere en praktisk måde at løse samsovningen på, når jeg netop ikke er klar til selv-sovning, men på samme tid synes vi sover ukomfortabelt. Hehe :-)

Jer andre: Jeg svarer lige senere - eller når der ikke er nogen der hænger på mine bryster, måske om et par år 

ah sorry, så må jeg melde pas på gode ideer. Vi har prøvet med en større seng her med no. 2, men det har ikke rigtig været en halleluja-løsning :-)  

Håber du finder en løsning, så i kan få jeres søvn 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.