Kamillete eller kogt vand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.035 visninger
10 svar
1 synes godt om
18. april 2013

hansen1

Hvornår begyndte i at give kamillete eller kogt vand til jeres barn ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2013

Chris86

Mener først kamillete må gives fra to år...
Kogt vand fik vores datter lidt af som nogle msr gammel (pga sommeren) ellers har vi ikke givet det...

Anmeld

18. april 2013

Hullabullabulla

hansen1 skriver:

Kogt vand (og nogle gange sukkervand) bruger vi her da min dreng har mange maveproblemer. Vi har brugt det siden han var 3 uger gammel.

Anmeld

18. april 2013

lycly

Har aldrig brugt kamillete, men hun fik noget koldt kogt vand engang hun var syg da hun var omkring 4 mdr

Anmeld

18. april 2013

raca

ingen af delene ser ingen grund til det, da der er det de skal bruge i modermælk

så de har været 6-8 mdr inden de begyndte at drikke af kop og der var det bare alm koldt vand

Anmeld

18. april 2013

raca

ingen af delene ser ingen grund til det, da der er det de skal bruge i modermælk

så de har været 6-8 mdr inden de begyndte at drikke af kop og der var det bare alm koldt vand

Anmeld

18. april 2013

mth1987

Ingen af delene. Hun begyndte at få vand da vi startede på mos og grød og har aldrig givet kamillete

Anmeld

18. april 2013

L&V

Laura har aldrig fået nogle af delene. Kamille the ka indeholde svampespore og sukkervand og babyer ser jeg ikke som en go kombi

Anmeld

18. april 2013

hansen1

Britt88 skriver:

Kogt vand (og nogle gange sukkervand) bruger vi her da min dreng har mange maveproblemer. Vi har brugt det siden han var 3 uger gammel.

hvor meget får han ca? har nemlig selv en datter med maveproblemer

Anmeld

18. april 2013

M (:

Min sp siger, at man gerne må give kamillete fra dag 1.

Mod mavepine må vi give 20 ml sukkervand/kamillete x 3 dagligt (som maks). Sukkervandet laves i flg. forhold: 1 dl KOGT koldt vand til 2 tsk sukker. Blandingen må maks benyttes i et døgn (og skal selvfølgelig opbevares i køleskab).

Sukkervand virker smertestillende fra 0-3 mdr.

Herhjemme er 1-2 ml nok, da han oftest "bare" skal hjælpes til at bryde skrige-cirklen.. 

God bedring med den lille! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.