Mor11 skriver:
Hej, jeg er ny herinde og dette er første indlæg fra mig 
kender i det, når bedsterne har passet guldklumpen og afleverer dem med dyngevis af kommentarer om hvor neeeeem han er!! Han sover så snart han bliver lagt, klynker slet slet ikke og er bare så glad hele tiden!!
Så står man der og tænker "nej hvor skønt at i bare har hygget jer, men undskyld, var det MIT barn du passede??"
Her hjemme klynker han helt vildt for tiden, bare der er det mindste der går imod ham. Og putning (middag og aften) foregår med store protester og gråd med mindre vi sidder ved ham hele tiden!!
Det med putning er helt klart en fase, for sådan har det ikke foregået altid, tvært imod. Synes bare det er lidt hårdt at det går så nemt alle andre steder end hjemme
Hos dp er han også bare nem nem nem.
Reagerer jeres også anderledes ude end hjemme???
skal måske lige nævne at min dreng er knap 18måneder
hilsen mor11
Min datter er 22 mdr, og helt klart JA det foregår næsten altid på en anden måde hjemme end ude
Både hos bedsteforældre og ved DP
Men sådan er det nok i de fleste tilfælde..... Og ja, det kommer lidt i perioder! 
Min datter har også lige haft en periode, hvor hun blev ked af det, når vi lagde hende til at sove om aftenen... men vi blev bare ved med at gøre som vi plejer, og gå ind til hende med jævne mellemrum og sige godnat osv. Vi vil ikke lave om på noget, og fx sidde hos hende, til hun sover osv. For så tror jeg det bliver en dårlig vane, og kommer til at bide os bagi, når man så igen lader være med at sidde hos hende... altså jeg mener, det går over igen, så der er ingen grund til, at man begynder at sidde hos dem - det giver mindst lige så meget tryghed, at vi bare kommer ind til hende nogle gange, når hun græder, og fortæller at det er okay, og nu skal hun altså sove... Det har min erfaring i hvert fald sagt mig