Feriedagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.040 visninger
14 svar
3 synes godt om
18. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg har et brev fra HK - at jeg har optjenet 21 feriedagpenge i ferieåret 1.5.12-30.4.13

Kan jeg bare ansøge dem - selvom jeg ikke har holdt ferie mens jeg har gået ledig??

Har ringet til HK - det gjorde mig ikke klogere.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2013

Anonym trådstarter

Ingen som ved noget om dette??

Anmeld

18. april 2013

esioul

Anonym skriver:

Jeg har et brev fra HK - at jeg har optjenet 21 feriedagpenge i ferieåret 1.5.12-30.4.13

Kan jeg bare ansøge dem - selvom jeg ikke har holdt ferie mens jeg har gået ledig??

Har ringet til HK - det gjorde mig ikke klogere.

du skal enten være ledig, eller være i arb for at få dem. og ferien skal holdes! Det er ik en ekstra sum penge du ka få udbetalt

Anmeld

18. april 2013

Valle81

Nej det kan du ikke.

Du har jo modtaget dagpenge, mens du har været ledig, og når du så vil søge om feriedagpenge, så skal du skive ned og skrive under på tro og love om, at du har holdt ferie i de perioder du nævner. Og da du jo har fået dagpenge af dem, kan de jo nemt tjekke, at du har fået udbetalt alm. dagpenge i de perioder, hvor du så søger om feriedagpenge.

Så nej.

Anmeld

18. april 2013

Anonym trådstarter

Valle81 skriver:

Nej det kan du ikke.

Du har jo modtaget dagpenge, mens du har været ledig, og når du så vil søge om feriedagpenge, så skal du skive ned og skrive under på tro og love om, at du har holdt ferie i de perioder du nævner. Og da du jo har fået dagpenge af dem, kan de jo nemt tjekke, at du har fået udbetalt alm. dagpenge i de perioder, hvor du så søger om feriedagpenge.

Så nej.

Undre mig bare over, at jeg så kan ansøge om dem, og at der står jeg har ret til dem..

Anmeld

18. april 2013

Valle81

Anonym skriver:

Undre mig bare over, at jeg så kan ansøge om dem, og at der står jeg har ret til dem..

Det har du også, men du skal læse alt det med småt også:-) og du har ret til at holde ferie med feriedagpenge men ikke udbetaling. Når du går ind på fx deres hjemmeside kan du læse at der er en masse krav.

Anmeld

18. april 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Du har ret til dem i den forstand at du SKAL holde ferie for at få dem.. Så der hvor du holder ferie vil du få feriedagpenge, men INGEN alm. dagpenge..

Giver det mening?

Anmeld

18. april 2013

Anonym trådstarter

Martsbaby skriver:

Du har ret til dem i den forstand at du SKAL holde ferie for at få dem.. Så der hvor du holder ferie vil du få feriedagpenge, men INGEN alm. dagpenge..

Giver det mening?

Så det vil sige, at der hvor jeg arbejder nu, vist jeg holder fri (ferie) hos dem, så kan jeg få feriedagpengene der?? så tror jeg at jeg er med

Anmeld

18. april 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Så det vil sige, at der hvor jeg arbejder nu, vist jeg holder fri (ferie) hos dem, så kan jeg få feriedagpengene der?? så tror jeg at jeg er med

Så vidt jeg har forstået det, så ja.. Det var i hvert fald sådan jeg fik det fortalt fra min A-kasse

Anmeld

18. april 2013

Anonym trådstarter

Martsbaby skriver:

Så vidt jeg har forstået det, så ja.. Det var i hvert fald sådan jeg fik det fortalt fra min A-kasse

Hvad nu - vist jeg har fået to dage fri, men ikke står i vagtplanen i de to dage??

Skal nemlig til jylland, men har fået fri - og jeg får jo mindre i løn, pga jeg ikke har timerne så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.