toilettræning når mor og far ikke er klar ??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.364 visninger
16 svar
26 synes godt om
17. april 2013

2babygirls

Hej piger.

Min datter på 2,6 er pludselig helt vild med at komme på toilettet. Vi har et børnesæde som hun sidder på, men vi havde jo først planlagt at øve til sommer.

Hun laver intet på toilettet og siger heller ikke når hun tisser eller laver i bleen, såvi tør jo ikke ttage den af hende endnu :-X 

Nogle gode råd til nybegyndere. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2013

Chris86

Fortsæt med at lade hende gå på toilettet når hun ønsker det
Vores datter før det stadig halv og halv

Anmeld

17. april 2013

Kløver

Vi er ikke selv så langt endnu men min nabo har haft god held med at tage bleen af. Og efter de første uheld gik det stærkt. Noget med at bleerne er for gode så de får ikke fornemmelsen af hvornår de tisser vi øver lidt med potten, og håber vores søn bliver klar så han kan rende uden ble i løbet af sommeren

Anmeld

17. april 2013

MorDk

Der er ikke noget der hedder planlægning mht. projekt ble-fri. Det er når børnene er klar. Viser hun interesse så støt hende i det. Vores søn startede tidligt så vi købte en potte. Den var sjov og spændende i 14 dage så var det slut!

Nu er han 2.6 år og faktisk blefri dog ikke om natten.

Lyt til dit barn det er mit bedste råd. Det er altid mest praktisk om sommeren, men dit barn er klar når det er klar... også selvom mor og far sys det er dårlig timing.

Held & Lykke med det!

Anmeld

17. april 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Min datter på 2 gør det samme.  Hun nægter at få ble på før hun har siddet på toilettet. 

Så hun får lov at sidde.. og så tager vi tingene som de kommer :-)

Anmeld

17. april 2013

Kidztown

Ja det er vigtigt at lytte til børnene. Vores den store hun var blebfri da hun var 2½år.

Men hav dagplejen eller vuggestuen med ind over. Da det er vigtigt at de er med.

Vores problem var dengang at vi havde en blefri datter, men vores dagplejer gav hende ble på når de skulle ud og gå ca 15min for at komme i legestue  og når hun skulle ud og sove. og det var ikke nødvendigt.

Anmeld

17. april 2013

2babygirls

MorDk skriver:

Der er ikke noget der hedder planlægning mht. projekt ble-fri. Det er når børnene er klar. Viser hun interesse så støt hende i det. Vores søn startede tidligt så vi købte en potte. Den var sjov og spændende i 14 dage så var det slut!

Nu er han 2.6 år og faktisk blefri dog ikke om natten.

Lyt til dit barn det er mit bedste råd. Det er altid mest praktisk om sommeren, men dit barn er klar når det er klar... også selvom mor og far sys det er dårlig timing.

Held & Lykke med det!

Hun får skam alt den støtte hun skal have, jeg er bare i tvivl om hun er klar til år vi tager bleen da hun ikke fortæller når hun tisser og laver 

Det er mere der jeg er nysgerrig efter om hun blir mere bevidst hvis vi piller den af 

Anmeld

17. april 2013

MorDk

Hun får skam alt den støtte hun skal have, jeg er bare i tvivl om hun er klar til år vi tager bleen da hun ikke fortæller når hun tisser og laver 

Det er mere der jeg er nysgerrig efter om hun blir mere bevidst hvis vi piller den af 

Ok men det virkede på mig som om I som forældre ikke er klar?

Det med at tage bleen af ville jeg vente med.

Tilbyd hende toiletbesøg. Hvis ikke hun vil så lad det ligge. Hun skal selv have lysten. Når hun begynder at bede om at komme på toilettet og I har trænet det noget tid kan I begynde at snakke om at lade være at give hende ble på eller hvis hun selv siger hun ikke ønsker at have ble på. Det var sådan vi gjorde. Vi besluttede ikke at bleen skulle af det kom af sig selv. Held & Lykke med det *S*

Anmeld

17. april 2013

MorDk

Jeg vil sige når de små begynder at blive mere bevidste om at tisse og lave så synes De ikke selv det er rart at have det i bleen. Min søn kommer med det samme han har lavet lort og vil have den skiftet.

Selvom han har ble på tisser han ikke i den da han ikke kan lide det. Og beder derfor om at komme på toilettet.

Når man sådan er igang med "træningen" så er det vigtigt at man støtter barnet i toiletbesøgende også selvom det er DÅRLIG timing fx. midt i madlavning eller lign. Så må man smide hvad man har i hænderne og hjælpe den lille på toilettet. Det er super hårdt men det bliver bedre med tiden

Anmeld

17. april 2013

gædde/gitte

Baby2påvej skriver:

Hej piger.

Min datter på 2,6 er pludselig helt vild med at komme på toilettet. Vi har et børnesæde som hun sidder på, men vi havde jo først planlagt at øve til sommer.

Hun laver intet på toilettet og siger heller ikke når hun tisser eller laver i bleen, såvi tør jo ikke ttage den af hende endnu :-X 

Nogle gode råd til nybegyndere. 

smed mens jernet er varmt -tænker jeg...

Det er nemmere at lære nogen noget, når de selv vil... I behøver jo ikke smide bleen med det samme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.