Græder snart.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

653 visninger
8 svar
3 synes godt om
16. april 2013

Anonym trådstarter

Lukker lidt damp ud.

Sagen er den at vi endelig fik lov at købe hus, vi var så spændte og glade og efter flere mdr fandt vi endelig et hus som kunne leve op tilde krav vi havde. Vi flytter ind og så... pludselig går vaskemaskinen i stykker, den kan vi ikke leve uden så vi køber en ny, vi har dårlige erfaringer med at købe brugt så vi køber en billig med god. Så går opvaskemaskinen i stykker, vi køber en brugt som så går i stykker efter en mdr, vi køber en billig ny. Så stopper tørretumbleren, jamen vejret er godt, vi må bruge moder natur til at tørre vores tøj. Så ryger græsslåmaskinen, vi må låne svigerfars, vi har ikke flere penge. Så sker lockouten, farvel 10.000 udbetalt hver mdr og nu begynder min bil at skabe sig. Jeg er så ked af det hele, ikke engang 200 kr til en spade har vi. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2013

roenlund

det er bare så hård når økonomien er for stram, er også lockoutet og der er bare ikke penge til noget 

Anmeld

16. april 2013

Anonym trådstarter

roenlund skriver:

det er bare så hård når økonomien er for stram, er også lockoutet og der er bare ikke penge til noget 

Jeg har barsel og ville normalt få løn nu men under lockout er det barselsdagpenge. Fordi jeg så rammer en 3 ugers periode får jeg kun 12100 før skat og med mit fradrag får jeg så lige præcis 9100 udbetalt. 10000 mindre end jeg plejer. 

Anmeld

16. april 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Anonym skriver:

Jeg har barsel og ville normalt få løn nu men under lockout er det barselsdagpenge. Fordi jeg så rammer en 3 ugers periode får jeg kun 12100 før skat og med mit fradrag får jeg så lige præcis 9100 udbetalt. 10000 mindre end jeg plejer. 

Anmeld

16. april 2013

1990h

Anonym skriver:

Lukker lidt damp ud.

Sagen er den at vi endelig fik lov at købe hus, vi var så spændte og glade og efter flere mdr fandt vi endelig et hus som kunne leve op tilde krav vi havde. Vi flytter ind og så... pludselig går vaskemaskinen i stykker, den kan vi ikke leve uden så vi køber en ny, vi har dårlige erfaringer med at købe brugt så vi køber en billig med god. Så går opvaskemaskinen i stykker, vi køber en brugt som så går i stykker efter en mdr, vi køber en billig ny. Så stopper tørretumbleren, jamen vejret er godt, vi må bruge moder natur til at tørre vores tøj. Så ryger græsslåmaskinen, vi må låne svigerfars, vi har ikke flere penge. Så sker lockouten, farvel 10.000 udbetalt hver mdr og nu begynder min bil at skabe sig. Jeg er så ked af det hele, ikke engang 200 kr til en spade har vi. 

årrh kender det godt det med uheldet når man lige har lavet en stor invistering.

da vi købte hus i 2011 gik kæresten inden da til sin chef for at hører hvordan det stod til med arbejde da vi overvejede at købe hus. han fik meldingen at der intet var at frygte og der var masser arbejde i fremtiden.

vi køber hus og der går aller MAX en uge så bliver han og de andre i firmaet fyret pga manglene jobsay what..

Anmeld

16. april 2013

Legehuset-Hertug-Abel.dk

1990h skriver:

årrh kender det godt det med uheldet når man lige har lavet en stor invistering.

da vi købte hus i 2011 gik kæresten inden da til sin chef for at hører hvordan det stod til med arbejde da vi overvejede at købe hus. han fik meldingen at der intet var at frygte og der var masser arbejde i fremtiden.

vi køber hus og der går aller MAX en uge så bliver han og de andre i firmaet fyret pga manglene jobsay what..

Sikken en chef idiot!

Anmeld

16. april 2013

1990h

Legehuset-Hertug-Abel.dk skriver:

Sikken en chef idiot!

jaa virkelig..det var så skrækkeligt! vi havde jo allerede været igang i huset i en uge og gjort rent osv..

man har jo 7 dages fortrydelses ret når man køber hus. og det skete inden for de syv dage så selv om vi ikke valgte at fortryde så valgte kredit foreningen at gøre det på "vores vegne"..vi havde fået beregnet huskøbet ud på hvis nu kæresten røg på dagpenge og der kan det lige køre rundt til de faste udgifter. men kredit foreningen syntes af gode grunde ikke at man skal starte så hårdt op så de fortrød jo på vores vegne. hvilket er forståeligt nok, men det var ikke nemt for os at forstå at huset vil blive taget fra os igen. men vores søde søde bank dame fik ordnet det hele så vi endte ud i at skulle sælge bilen på en time til total underskud pris og kæresten skulle skaffe et hvilket som helst job bare et job. hvilket han gjorde så vi fik lige akkurat lov at beholde huset det var super lækkert og der gik max en uge så fandt kæresten et job i smedebranchen hvor han er udlært også manglede der jo pludselig intet i rådighedsbeløbet.

men hold kæft en rutchetur. og hold op hvor var vi sure. og ikke mindst grædefærdige over at bilen røg osv

Anmeld

16. april 2013

Jupiter

Jeg kan sagtens forstå dine følelser. Nogle gange er det som om AL ulykke bare SKAL ramme én når man har mindst brug for det.

Det er selvfølgelig sure ting der er sket, og det er super hårdt at sidde med en stram økonomi.

Men prøv at vend den lidt om: Heldigvis har ingen af jer fået konstateret en uhelbredelig sygdom, er blevet kørt ned af en bil, eller har mistet nogle af dem i elsker! 

Ved godt det ikke hjælper på situationen, men måske lidt på humøret 

Anmeld

17. april 2013

2721

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.