2 årig vil ikke sove til lur

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
2 svar
0 synes godt om
15. april 2013

Mama1304

Hej Mødre.

Jeg er ny herinde (eller har kigget med fra sidelinjen), så håber i alligevel vil komme med råd 

Min søn som lige er fyldt 2 år i lørdags, er begyndt ikke at vil sove til middagslur. Og det er ikke fordi han ikke er træt for det kan jeg tydelig se(passer ham hjemme i min dagpleje), nogle gange vil han først sove kl.13 og så vågne ved en 14-15 tiden, men i fredags og idag har han simpelthen nægtet at sove  I fredags endte han dog med at falde i søvn, i klapvognen på vej hjem fra legestue ved en 16 tiden, og vågnede så kl.16.45. 

Han er også begyndt at tage utrolig lang tid om at falde i søvn om aften, han bliver puttet omkring kl.19.30, men ender med at sove ved en 21-21.30 tiden, nogen gange er den blevet 22.

Nogle råd? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2013

B&J

lyder som om i måske skal droppe den middags lur når han ikke vil selv om han er lidt træt og hvis han så er træt så lad ham få 30 minutter eller evt. bare ligge og slappe af eller side og slappe af med en lille bog eller et stykke legetøj man ikke kan slå sig på eller kvalt hvis nu han skulle falde i sovn med den

Anmeld

15. april 2013

MetteS81

Det lyder som det min datter lige har været igennem.... 

Hun er 2 år og 3 mdr og begyndte for ca 2 mdr siden at hoppe luren over...vi lod hende gøre det, og lagde hende evt lidt før i seng.

Nogle gange faldt hun i søvn i bilen på vej hjem fra vuggestuen og så lod jeg hende sove i et par timer, for hun havde tydeligvis brug for det. De dage hvor hun sov sen lur lod vi hende være oppe en time ekstra. Men sammenlagt fik hun det søvn hun skulle bruge på et døgn.

Hun er nu kommet tilbage i rytmen og sover middagslur som normalt...tror bare det var en fase, så måske er det det samme din søn er igennem nu?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.