DSB børnetog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.214 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. juni 2009

Tro på dig selv.

Hej alle jer her inden..

Vores datter på 7 år skal rejse ti Fyn ude os altsår mor og far. Hun skal med toget fredag den 3 juli kl 15.15, og der vil, der så være 2 DSB børnegudies med det her tog. Men skal udfylde en seddel, hvor man skal oplyse barnets navn, og hvem der skal modtaget det. Når barnet så er så fremme, så skal modtageren af barnet så skriver under på det har fået barnet udlevert, og man bliver så kontakte pr telefon, at barnet er fremme i modtagerens hænder.

Er det unsvarligt af os som frældre og gøre dette???? Jeg ved mange bruger dette især forældre med dele børn.

Nogle her inden der kender til den system DSB yder som service?

Susanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2009

Leneur

Jeg synes absolut ikke det er uansvarligt at sende hende afsted. Læste en artikel om børnetoget og derefter så en udsendelse. Det virker ihvertfald som om de har tjek på tingene og der er jo også andre børn om bord, så tror ikke hun kommer til at mangle legekammerater.

Anmeld

27. juni 2009

Tro på dig selv.

Leneur skriver:

Jeg synes absolut ikke det er uansvarligt at sende hende afsted. Læste en artikel om børnetoget og derefter så en udsendelse. Det virker ihvertfald som om de har tjek på tingene og der er jo også andre børn om bord, så tror ikke hun kommer til at mangle legekammerater.

Tak det varme virklige og høre... Det havde jeg lige brug for... Ja det nemlig det, at det lyder jo til, og være super godt...

Susanne

Anmeld

28. juni 2009

Cris

Nej, det er det ikke. Jeg har også hørt fra nogle som bruge DSB til det, og synes, at det er et godt system... Tiden ændrer sig, jeg gik allerede alene til skole og andre stedder i den alder. Og da jeg var 8 begyndte jeg, at blive alene en gang i mellem derhjemme. I dag, synes vi det er uansvarligt, dengang skulle vi ordne selv mange flere ting. Hvis din datter ved, at hun må ikke gå sammen nogle fremmede, hun skal hellere ikke spise noget slik eller mad, som bliver tilbudt af en fremmet og så nogle ting, så vil der ikke være noget problem!

Anmeld

28. juni 2009

Heidi B

Hej
Arbejder i DSB.
Kender nogle af de voksne der er med som børneguider...
Du kan helt roligt sende hende afsted, især når hun er 7 år, for så forstår hun hvad der sker.
Jeg ville selv have det dårligt med t sende en 4 årig afsted, selvom jeg kender systemet og ved der er styr på sagerne. (pyllermor)
De børneguider der er med brænder for det, og jeg er sikker på din datter vil tale om turen.
God tur.

Heidi

Anmeld

28. juni 2009

Honningblomst

Jeg ville aldrig gøre det...mener man som forældre må dele det ansvar det er at man bor langt fra hinanden og så mødes på midten eller noget.
Så for mig ville det aldrig blive en mulighed at sende mine børn afsted, før de havde en alder hvor det er helt naturligt at rejse alene.
Heldigvis bor min x tæt på og har en hverdags forhold til drengene, men det er jo et valg som så meget andet.
Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.