scanning af æg = ikke godt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.307 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. april 2013

nissen51@ofir.dk

Ja vi har været til scanning i dag, fredag. Og sikke skuffet og ret så ked af det, man kan blive

Jeg er i 2. Forsøg, først kort ivf og nu lang
Har taget gonalf i 8 dage og scanning i dag

Det viser sig så at jeg har væske i min æggeleder.
(Har kun én pga. Graviditet udenfor livmoderen)
Den væske er gået ned til min livmor og derfor er det IKKE særlig godt
Det forhindre nemlig ægget i at sætte sig fast.

Vi går alligevel igennem dette forsøg og skal ha taget æg ud på mandag

Hvis dette forsøg ikke virker, skal jeg scannes og ha opereret min sidste kvindelige æggeleder væk, før 3. Forsøg.

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg er virkelig knust og har grædt on/off hele dagen.

Er der nogen der har prøvet noget lign.? Og hvor det måske gav en lille spire alligevel?

Har nok bare brug for lidt støtte fra kvinder som gennemgår noget af det samme- manden forstår absolut ingenting og mener jeg tager for hårdt på det

Og nå ja da, vi skal da lige holde fødselsdag i morgen for 12 gæster :-(:-(:-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2013

tweety2060

til dig. Har desværre ingen erfaringer på det punkt, men håber det bedste for Jer og at der er STORT håb forude!!!

Anmeld

12. april 2013

o1Mutte

nissen51@ofir.dk skriver:

Ja vi har været til scanning i dag, fredag. Og sikke skuffet og ret så ked af det, man kan blive

Har kun én pga. Graviditet udenfor livmoderen)

Hvis dette forsøg ikke virker, skal jeg scannes og ha opereret min sidste kvindelige æggeleder væk, før 3. Forsøg.

Er der nogen der har prøvet noget lign.? Og hvor det måske gav en lille spire alligevel?

Har nok bare brug for lidt støtte fra kvinder som gennemgår noget af det samme- manden forstår absolut ingenting og mener jeg tager for hårdt på det

Jeg ved desværre intet omkring præcist det, men vil lige gi dig en kram

Og tror nu nok din mand også har sine tanker.
Min mand er lige som din og siger ting som ''Det skal nok gå''.. Ikke specielt 'støttende' lige i øjeblikket..
Men alligevel kunne han ikke sove dagen før HSU og blev nød til at stå op. Der havde han sat den halve nat og tænkt over det hele..
Tror bare de forsøger at være stærke på vores vegne, og holde os lidt igen. Hvis jeg er totalt nede, tvivler jeg på at det ville hjælpe mig hvis han satte sig og vrælede ved siden af mig, hvis du forstår?

Anmeld

12. april 2013

Putomanen

Jeg har ikke selv prøvet det, men jeg ville ikke læse uden at give dig en kæmpe Behandling er hårdt i forvejen, så det er endnu hårdere, når det ikke går som planlagt.
Som en anden skriver, så kan det være at din mand forsøger at få dig lidt op med humøret. Det gør min mand i hvert fald ofte, og det kan også få mig til at føle som om han ikke forstår mig og mine følelser.

Anmeld

12. april 2013

ønskebørn74

Kæmpe krammer.. 

Anmeld

12. april 2013

Lauer

Først et kæmpe kram til dig, hvor er det bare ikke en særlig sjov situation at stå i

Jeg kan ikke fortælle dig, at alt vil gå godt, men jeg vil krydse alt hvad jeg har! 

Jeg skulle have opereret min ene æggeleder væk i januar, efter 2 GUL og væske, og da jeg bliver opereret, finder de ud af at de to GUL slet ikke har været i den æggeleder med væske, de var i den anden - så de fjernede lige begge æggeleder :-( Det var jeg på ingen måde forberedt på, og jeg græd uafbrudt i en uge :-(

Efter noget tid, besluttede vi os for at gå i behandling, og nu er jeg faktisk lettet over IKKE at have æggeleder, der kan give et dårligt miljø for et befrugtet æg - så er der da det mindre at bekymre sig om! Jeg fik det vendt til noget positivt :-)

"Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget" - det prøver jeg i hvert fald at bilde mig selv ind :-)

Håber på det bedste for dig!

Claudia

Anmeld

12. april 2013

Kløver

Har ingen råd eller hjælp eller prøvet noget lignende, men ville ikke gå uden et kram, håber det lykkedes trods vand så du undgår at få fjernet din sidste æggeleder

håber det bedste 

Anmeld

12. april 2013

nissen51@ofir.dk

Claudia- de ord tager jeg til mig

Er rigtig glad for jeres krammer. Selvom det er bag skærmen og ingen man kender, så gir det rigtig meget indeni

Har talt lidt med manden og han mener stadig ikke at der er noget galt. Jeg kan jo stadig få børn og vi er jo allerede i behandling.

Jeg læser og læser rundt omkring og suger alt info til mig.
Dermed er jeg da også optimistisk men føler bare der går flere måneder før en evt. Operation og derefter lige "hele" op igen, både mentalt men nok også i kroppen

Hvis dette forsøg virker, skal jeg ha kejsersnit og det er allerede planlagt d. 31.12.13. Lidt sjovt.

Har en søn fra 24.12.02
En datter fra 14.02.06

Det sku da være pudsigt, ikk?

Anmeld

12. april 2013

modesty

Selvfølgelig er du ked af det!

Jeg har kun fået fjernet min ene æggeleder, men jeg var fuldstændig nede i kulkælderen i en uge efter operationen. Jeg følte mig syg og handicappet og forkert og det var bare rædselsfuldt. Det lyder måske som en kliché, men følelsen af at man ikke er en "rigtig" kvinde er altså ikke bare sådan lige at ryste af sig. Jeg ved ikke om du også har den følelse, men hvis du har, er det helt forståeligt og okay!

Jeg må indrømme at det lyder lidt risikabelt på mig at de alligevel vælger at lægge æg op når du har en væskefyldt æggeleder. Den kan jo nå at fyldes og tømmes igen efter ægoplægning og ødelægge en graviditet? Jeg er ikke ekspert, men hvis jeg var dig ville jeg tage en grundig snak med lægerne om det er det rigtige at gøre, og hvilke risici der kan være ved at gøre det (altså ikke risici for dig, men for en mulig graviditet). Der er jo også den mulighed at lægge alle de befrugtede æg på frys og så få lagt dem op efter at du har fået fjernet æggelederen.

Stort knus herfra. Jeg forstår hvordan du har det.

(her lykkedes det i 4. IVF forsøg med et fryseæg og vi har i dag en dejlig dreng på halvandet år).

Anmeld

15. april 2013

babyolesen

Måske det er din mans måde at flygte på.

Kæmpe kram og varme tanker til dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.