Problemhandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

384 visninger
0 svar
0 synes godt om
12. april 2013

Rixer

Hej..

Jeg har ikke forstået opgaven helt korrekt fornemmer jeg, men jeg prøver virkelig det bedste jeg kan. Jeg håber at I kan guide mig på vej..

Praktik-Opgave: Til næste indkald skal du producere en praksisfortælling: i form af en narrativ beskrivelse af en selvoplevet pædagogisk situation, der rummer et dilemma.

Dilemma: Et dilemma er et problematisk fænomenuden en løsning. Altså ikke et problem - da problemer modsvares af løsninger. Men en problemstilling, hvor du stadig er i tvivl om hvordan du skulle have håndtert denne bedst mulige måde

Den selvoplevede episode fremstilles som case

Case er en sagsfremsilling, der består af hændelser/situationer, der tilsammen skal forsøge at indkredse et dilemma, som du finder til grund for at udforske

------------------------------------------------------------------

Jeg skal lave en dilemma opgave, men jeg ved bare ikke hvordan, altså jeg har haft en episode med en dreng på 4 år hvor han ikke gad og få flvedragten på også da jeg fandt en flyvedragt til ham og sagde: Jeg vil gerne have at du tager flyvedragten på. Nægtede og sagde Nej og han ville ikke tage den på. Jeg prøvede alt hvad jeg kunne for at han også kunne komme ud og lege sammen med alle andre. Jeg sagde til ham: For det har jeg bestemt at du skal tage den på og igen siger han nej.. Jeg kender ham som en person der aldrig glemmer sine ting, men det havde han så glemt. Fra andre pædagoger ved jeg at han er lidt svær at arbejde med, for han har nægtet mange ting før i tiden.

Jeg er i et dilemma om jeg kan ikke få ham til at tage flyvedragten på også uden at græde og skal jeg være bestemmende?? eller overgribe situationen.?? Det lykkes mig aldrig at han fik den på. Det er her mit dilemma ligger.

Hvad kan jeg gøre til næste gang i samme situation ?

mvh. rix

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.