Anonym skriver:
Jeg vil gerne være anonym da jeg ikke aner hvem der sidder og kikker med her på baby.dk 
Men jeg er i et kæmpe dialemma med mig selv synes jeg.
det drejer sig om et barn fra mit barns klasse, vi bor lige over for hinanden og de leger tit sammen og det er jo skønt de har den muglighed
MEN MEN MEN, dette her barn OG barnets Mor giver barnet slik, kager , is, og SUKKER hele tiden.
det er sødt af dem at de tilbyder min søn det, men jeg er rigtig gal over at han ikke spiser aftensmad når han har været ude at lege ( de går i 0.klasse) Men hver gang det her barn kommer og banker på har barnet altid slik eller andet sukker i hånden og viser ham ( føles som om hun Lokker ham )
Idag har jeg sagt nej til at mit barn må komme ud og lege med det andet barn, da barnet IGEN havde en kæmpe pose slik i hånden.
og mit barn synes det er træls jeg sagde nej, MEN mit barn får massere af slik fredag og Lørdag. og jeg kan jo ikke sige til det andets barns forældre at de ikke må give barnet slik med ud efter kl 16, så mit barn kan spise aftensmad, men jeg kan så selv bestemme og sige fra. men det er jo også synd for mit barn synes jeg.
altså fordi mit barn ved jo ikke at jeg siger nej pga for meget sukker. jeg vil altså selv styre hvor meget sukker mit barn skal have, og det her har bare taget overhånd.
hvad tænker i om dette? altså vil gerne høre hvad i vil gøre i sådan en situation...
mit barn leger tit med det her barn og det er skønt de bare kan hygge sig sådan, men jeg må jo sige kl 16 hver dag må han jo bare være inde, men det er da heller ikke fair for ham... ?! jeg gider bare ikke han bliver proppet med slik mandag - søndag , og mit barn siger altså ikke nej tak hvis der er søde sager foran ham ....
iiih håber altså i har nogle gode råd...
Jeg har selv en søn heldigvis kun på 1½ år endnu så det er begrænset med at han får ting uden jeg ser det 
men ville snakke med moderen til det andet barn, jeg ville virkelig ikke have at min søn blev "proppet" med alt det usunde, men min søn har også 95% chance for at udvikle farvestof allergi så derfor ville jeg blive sygt hysterisk hvis folk gav ham slik osv uden jeg havde sagt god for det.. men det er jo også bare mig da jeg selv lider af farvestof allergi og ønsker for alt i verden ikke at min søn udvikler det da han allerede har allergi og udslæt på hele kroppen
så hver gang vi er ude gør jeg klart at sodavand, slik osv er bandlyst han får vand, smoothie (hjemmelavet) eller mælk og så har jeg selv sundt slik med og er det meget stor fest kan han få et par bidder hjemmebagt kage eller meget lidt is.. 
men ville aldrig selv kunne drømme om at give min søns venner alt muligt usundt uden forældrene har sagt det er okai
her bliver der serveret frugt m.m.
men igen snak med hende bare stille og roligt som nogen siger, det kan aldrig skade det er jo dit barn og kan godt forstå du ik vil have han bliver mæt af slik