Spire/gro indsats til vindueskarm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

707 visninger
9 svar
5 synes godt om
12. april 2013

mariamiss6

Jeg har fået en god idé - synes jeg selv....

i disse tider spirer og gror alt muligt. Og spirene har vi jo ofte indendøre, ind til det er tid at plante dem udenfor.

Her hjemem må vi IKKE plante noget direkte i jorden nogen som helst steder.

Så alt mit skal altså stå i potter og lignende. Det gør det en anelse svært at plante spiselige sager, og ærligt, andet gider jeg ikke plante

MEN i år har jeg besluttet at plante hvad ungerne synes kunne være sjovt at spise. Og på den måde måske slå 2 fluer med et smæk. 

Nemlig 1. børnene kan være med til at plante, og se tingene gro. En udvidelse af det at vi lige har lavet karse. Karse gror jo stærkt, og giver resultat inden for en uges tid. Så nu har de ligesom forstået det, og fået stillet den første svære ventetids-nysgerrighed, så jeg tænkte de godt kunne klare noget med lidt længere ventetid.

og 2. at lokke børnene til at spise lidt mere grønt, eller, forskelligt grønt i hvert tilfælde. 

Her spirer vi mini jordbær, iceberg salat, stangbønner, Majskolber.

Desværre har jeg kun 1 vindueskarm som egentlig er brugbar, og som jeg ville huske at vande ofte nok  
Den er i køkkenet, og med kun 1 vindueskarm til rådighed, er det begrænset hvor mange ting der kan stå og spire. 

Men så var det jeg fik denne her gode idé. 

En indsats til vindueskarmen, som giver 3 ekstra hyldepladser.

Jeg tænkte først at jeg ville lave den som 1 stor indsats. Men nu tænker jeg lidt, at jeg måske hellere skulle lave 3 separate indsatser, som kan sættes ind oven på hinanden, efterhånden som der er behov for det.

Jeg synes selv jeg er skide klog

Vil i se min arbejdstegning og fortælle mig jeg er klog  
Eller komme med bedre idéer

http://mariamiss6.wordpress.com/2013/04/11/spire-og-gro-arbejdsplan/

At det skal være en indsats skyldes at det er mit køkkenvindue, og jeg vil nok ikke have de ekstra hylder der hele tiden, kun når de er nødvendige

så med en indsats kan jeg jo bygge ud og rive ned som det passer mig  

I øvrigt tror jeg ikke min udlejer ville blive så fjollet glad for mig, hvis jeg lige skruede 3 hylder op i vinduet  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2013

mariamiss6

Nåh ja, her var arbejdstegningen  

Linket i den anden post er til min blog, hvor jeg har lavet et indlæg om det samme

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. april 2013

Janni.

Det ser da genialt ud, er spændt på at se det når du har fået den lavet. Kan mægtig godt li idéen

Anmeld

12. april 2013

mariamiss6

Janni. skriver:

Det ser da genialt ud, er spændt på at se det når du har fået den lavet. Kan mægtig godt li idéen

Jeps, jeg har fået en planke ind ad døren her til formiddag, nu venter kun sav og skruer

Gad vide om det er nødvendigt at forbore når træet er 3 cm tykt - bum bum... Man gider næsten ikke have det flækker på langs vel :S

Anmeld

12. april 2013

Janni.

mariamiss6 skriver:

Jeps, jeg har fået en planke ind ad døren her til formiddag, nu venter kun sav og skruer

Gad vide om det er nødvendigt at forbore når træet er 3 cm tykt - bum bum... Man gider næsten ikke have det flækker på langs vel

Jeg vil forbore først, hellere safe than sorry

Anmeld

12. april 2013

mariamiss6

Janni. skriver:

Jeg vil forbore først, hellere safe than sorry

Heheh ak ja.... Lige nu er mit største problem dog at få sandpapiret til at passe på båndsliberen (?) og ellers i øvrigt får det til at slibe hurtigt nok (det vi har ved hånden er alt for fint)

Anmeld

12. april 2013

Janni.

mariamiss6 skriver:

Heheh ak ja.... Lige nu er mit største problem dog at få sandpapiret til at passe på båndsliberen og ellers i øvrigt får det til at slibe hurtigt nok (det vi har ved hånden er alt for fint)

Typisk at det bare skal drille Håber du finder ud af noget

Anmeld

13. april 2013

mariamiss6

Janni. skriver:

Typisk at det bare skal drille Håber du finder ud af noget

jeps. Rippede min venindes mand for både ekstra træ, og masser af sandpapir

Og nu er det hele samlet :D

Det er IKKE paskram hahahahha, men det står, og fungerer fuldstændig efter hensigten :D

Det er vindogskævt, og det mangler lige hvid maling, men ellers er det perfekt (-nok til mig)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

13. april 2013

Janni.

Det ser da super godt ud. for det!

Anmeld

14. april 2013

mariamiss6

Tak. Jeg er egentlig også meget tilfreds

og om ca. 1 time eller to, er min sofa også som sprit ny, med fint nyt betræk i en væsentligt lysere farve end den gamle takket være min mor dog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.