Kæresten og jeg sad og prøvede at lægge budget for en kommende familieforøgelse igår aftes, men er faktisk lidt i tvivl om vi har fået det hele med. Så håber I kan hjælpe med lidt positiv kritik, og eventuelle inputs, hvis det hele bare lyder urealistisk.
Min kæreste er AC-fuldmægtig i et ministerie og jeg arbejder som salgsassistent i et supermarked. Den løn der er angivet er efter skat.
Vi bor i en temmelig billig andelslejlighed på Nørrebro. Vi har ingen bil, men derimod bruger vi vores cykler og offentlige transportmidler. Når vores barn starter i vuggestue vil vi kunne få delvist økonomisk friplads, deraf det lave beløb. Vi træner begge to i Fitness World og er begge politisk engagerede. Derudover abonnenerer vi på Børsen.
Vi har brugt lang tid på at finde billige forsikringer, så det kan der ikke laves om på.
Vi har tænkt os at oprette en børneopsparing til vores barn, hvor vi indbetaler maksimalt beløb hvert år. Desuden kan vi godt lide at rejse meget, så der har vi sat 3000 kr. af hver eneste måned.
Vi sparer også op til bryllup og barnedåb.
Vi har ikke nogle lån af større karakter, så derfor er de ikke sat på budgettet. Vi snakker her om små 400 kr. i afbetaling om måneden.
Hvad siger I? Mangler vi noget, eller er det helt galt med vores budget?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld