Budget for to voksne og én baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.419 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. april 2013

Anonym trådstarter

Kæresten og jeg sad og prøvede at lægge budget for en kommende familieforøgelse igår aftes, men er faktisk lidt i tvivl om vi har fået det hele med. Så håber I kan hjælpe med lidt positiv kritik, og eventuelle inputs, hvis det hele bare lyder urealistisk.

Min kæreste er AC-fuldmægtig i et ministerie og jeg arbejder som salgsassistent i et supermarked. Den løn der er angivet er efter skat.

Vi bor i en temmelig billig andelslejlighed på Nørrebro. Vi har ingen bil, men derimod bruger vi vores cykler og offentlige transportmidler. Når vores barn starter i vuggestue vil vi kunne få delvist økonomisk friplads, deraf det lave beløb. Vi træner begge to i Fitness World og er begge politisk engagerede. Derudover abonnenerer vi på Børsen.
Vi har brugt lang tid på at finde billige forsikringer, så det kan der ikke laves om på.

Vi har tænkt os at oprette en børneopsparing til vores barn, hvor vi indbetaler maksimalt beløb hvert år. Desuden kan vi godt lide at rejse meget, så der har vi sat 3000 kr. af hver eneste måned.
Vi sparer også op til bryllup og barnedåb.

Vi har ikke nogle lån af større karakter, så derfor er de ikke sat på budgettet. Vi snakker her om små 400 kr. i afbetaling om måneden.

Hvad siger I? Mangler vi noget, eller er det helt galt med vores budget?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

Anonym trådstarter

Hov.. Kan da lige se en alvorlig fejl under "Kontingenter". Beløbet er på 605 kr. pr. måned.

desuden skal det siges, at der er taget udgangspunkt i vores nuværende budget.

Anmeld

11. april 2013

esioul

Anonym skriver:

Kæresten og jeg sad og prøvede at lægge budget for en kommende familieforøgelse igår aftes, men er faktisk lidt i tvivl om vi har fået det hele med. Så håber I kan hjælpe med lidt positiv kritik, og eventuelle inputs, hvis det hele bare lyder urealistisk.

Min kæreste er AC-fuldmægtig i et ministerie og jeg arbejder som salgsassistent i et supermarked. Den løn der er angivet er efter skat.

Vi bor i en temmelig billig andelslejlighed på Nørrebro. Vi har ingen bil, men derimod bruger vi vores cykler og offentlige transportmidler. Når vores barn starter i vuggestue vil vi kunne få delvist økonomisk friplads, deraf det lave beløb. Vi træner begge to i Fitness World og er begge politisk engagerede. Derudover abonnenerer vi på Børsen.
Vi har brugt lang tid på at finde billige forsikringer, så det kan der ikke laves om på.

Vi har tænkt os at oprette en børneopsparing til vores barn, hvor vi indbetaler maksimalt beløb hvert år. Desuden kan vi godt lide at rejse meget, så der har vi sat 3000 kr. af hver eneste måned.
Vi sparer også op til bryllup og barnedåb.

Vi har ikke nogle lån af større karakter, så derfor er de ikke sat på budgettet. Vi snakker her om små 400 kr. i afbetaling om måneden.

Hvad siger I? Mangler vi noget, eller er det helt galt med vores budget?

Koster dagpleje ikke noget mere end det i har sat af?

Anmeld

11. april 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Koster dagpleje ikke noget mere end det i har sat af?

Ikke så vidt jeg kan regne mig frem til, når vi kan få delvist økonomisk friplads

Anmeld

11. april 2013

esioul

Anonym skriver:

Ikke så vidt jeg kan regne mig frem til, når vi kan få delvist økonomisk friplads

nåååh. Ja jeg mener godt nok at den årlig indkomst skal være over 470.000 før skat før man selv skal betale 100%

Anmeld

11. april 2013

Anonym trådstarter

esioul skriver:

nåååh. Ja jeg mener godt nok at den årlig indkomst skal være over 470.000 før skat før man selv skal betale 100%

Gud, der har jeg taget fejl. 

Det er da fuld pris. Æv, men tak for oplysningen alligevel men vi har da i det mindste råd til det..

Anmeld

11. april 2013

esioul

Anonym skriver:

Gud, der har jeg taget fejl. 

Det er da fuld pris. Æv, men tak for oplysningen alligevel men vi har da i det mindste råd til det..

Lige præcis.

Jeg synes det ser rigtig fornuftigt ud. Godt at være forberedt

Anmeld

11. april 2013

Anonym trådstarter

Lige præcis.

Jeg synes det ser rigtig fornuftigt ud. Godt at være forberedt

Dejligt at du synes det! Tak!  Havde på en eller anden måde fået det regnet ud, som det var efter skat. Tåbeligt. 

Vi ved godt at vi lever et luksusliv med rejser og andet unødvendigt. Men vi nyder at kunne leve som vi nu engang gør, og selvom vi får barn vil vi helst ikke slippe det. Selvfølgelig vil vi muligvis komme til at skære ned på forbruget, men det må vi tage til den tid. 

Anmeld

11. april 2013

Sakris

Synes det ser meget furnuftigt ud. Det må være fantastisk at kunne spare så meget op. 

Men jeg kan ihvertfald sige at I ikke kan få delvis friplads med den indkomst.

Anmeld

11. april 2013

Anonym trådstarter

Sakris skriver:

Synes det ser meget furnuftigt ud. Det må være fantastisk at kunne spare så meget op. 

Men jeg kan ihvertfald sige at I på ingen måde kan få delvis friplads med så stor en indkomst. Vi får delvis friplads og vi har LANGT fra hvad I har til rådighed. 

Det har jeg set. Ved ikke lige hvad jeg tænkte på, da jeg kiggede på priserne i vuggestuer, men fik på en eller anden måde lagt vores løn ind EFTER skat.  DOH! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.