Meilby skriver:
Hej piger!
Jeg synes vi er kørt fast i hverdagens mad, og spiser alt for usundt.
Jeg kan tydeligt mærke at alting er steget og synes tit jeg vælger det billig knap så usund aftensmad fordi det er svært at få pengene til at slå til hvis vi skal have et varieret og sundt måltid hver aften :/
Har i nogle gode råd til sund og billig aftensmad? Meget gerne med opskrifter 
Knus Pernille
vi lavde denne i sidste uge og den smager rigtig godt men
men vil forslå frisk basilikum i stedet for tørret

Vegetar Lasagne
Her er en opskrift på vegetar lasagne som vil gøre alle dine vegetar venner glade. Hurtig og nemt måltid for veganere. Selv hvis man ikke er vegetar er denne ret meget velsmagende, og er et sundt og lækkert alternativ til de klassiske opskrifter.
De friske grønsager, de friske krydderier og mornaysaucen skaber et sikkert hit for selv de krævende gæster. En sund opskrift på vegetar lasagne som kan varrieres i det uendelige med mange forskellige ingredienser. Vær ikke bange for at bruge nogle rester af grønsager, som du har i køleskabet.
Ingredienser:
Lasagneplader
2-3 dåser flåede tomater
4 gulerødder
1 dåse tomatpure
2 løg(prøv evt med rødløg)
3 fed hvidløg
1 Aubergine
1 dåse majs
250 g. mozzarella ost
1 håndfuld frisk basilikum(tørret basilikum kan også bruges, men giver ikke samme gode smag)
Salt + peber
1 pakke mornaysauce
Rasp
Skær auberginen i skiver og steg dem på en pande. Læg skiverne til side. Skær mozzarella osten i skiver, og læg dem ligeledes til side. Bland derefter tomater, gulerødder, løg, hvidløg og basilikum og majs i en gryde. Smag til med salt og peber.
Herefter skal det fordeles i et ovnfast fad. Det bedste resultat opnås ved at starte med et tyndt lag sauce, derefter lasagne plader -> sauce -> auberginer -> mozzarella -> mornay -> lasagne plader -> sauce -> lasagne plader og til slut resten af mornaysaucen. Drys lidt rasp på toppen, så bliver overfladen dejlig sprød.
Stilles i en forvarmet ovn på 200 grader i 35 minutter. Hvis der bruges varmluft, skal temperaturen sænkes en smule. Kan eventuelt pyntes med noget overskydende basilikum, eller andre lækre krydderurter.
Denne opskrift kan laves i mange variationer med mange forskellige ingredienser. Vær ikke bange for at eksperimentere. Broccoli, peber, bladsellei og svampe kun fantasien sætter grænser.
Serveres med groft brød og en dejlig salat ved siden af.