Såkaldt "mindre intensiv indsats"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.460 visninger
8 svar
4 synes godt om
11. april 2013

Victoria2013

Nu har jeg gået ledig mere eller mindre siden jeg blev gravid og har jo hele tiden skullet søge det her ene job om ugen, mindst... og nu tættere jeg når barsel og termin, nu mere er jeg jo godt klar over at jeg ikke får et job inden jeg går på barsel, for de job der er relevante for mig har at gøre med hårdt fysisk arbejde og det kan kroppen bare ikke klare nu...

Så lærte jeg at der var noget der hed "mindre intensiv indsats" og igår fik jeg så endelig fat i mit jobcenter og kommer nu under dén ordning i næste uge. Så jeg skal trods alt ikke i aktivering eller bliver indkaldt til møde hos jobcenteret...

Men jeg skal stadig ind en gang om ugen og tjekke jobforslag. Og jeg har lige ringet til A-kassen og jeg skal stadig til rådighedsgodkendelse og jeg skal stadig søge et job om ugen. Det er jo fuldstændig latterligt, når jeg godt er klar over at jeg ikke får et job inden barsel alligevel. Og de må da også kunne se det alligevel, men det nytter ikke noget. Det giver jo ingen mening

Det syntes jeg godt nok ikke er vildt meget mindre intensivt end før og det eneste det gør, det er at det stresser mig mere igen. Håbede lige jeg kunne slappe lidt mere af mht. det jobsøgning i de sidste uger inden barsel, men næh nej   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

tarkoflen

Jeg snakkede med min a-kasse og fik at vide, at det at jeg havde snakket med nogle om, at jeg manglede job, også talte som jobsøgning, måske du skulle høre, om det er en mulighed at gøre det på den måde? Hvor lang tid er der tilbage, før du skal på barsel? Jeg var til rådighedssamtale tre uger før jeg gik på barsel og på lær at søge job kursus 1 1/2 måned før jeg gik på barsel, så heldige dig, hvis du slipper for det

Anmeld

11. april 2013

Victoria2013

tarkoflen skriver:

Jeg snakkede med min a-kasse og fik at vide, at det at jeg havde snakket med nogle om, at jeg manglede job, også talte som jobsøgning, måske du skulle høre, om det er en mulighed at gøre det på den måde? Hvor lang tid er der tilbage, før du skal på barsel? Jeg var til rådighedssamtale tre uger før jeg gik på barsel og på lær at søge job kursus 1 1/2 måned før jeg gik på barsel, så heldige dig, hvis du slipper for det

Jeg skal så til rådighedssamtale ved A-kassen den 30. april og det  er 3 uger før jeg går på barsel.

Jeg går på barsel den 23. maj, så vidt jeg kan regne ud, det er jo 4 uger før termin... så der er stadig ca. 5½ uge til jeg går på barsel...

Det er mere det dér med at søge et job om ugen, for jeg er jo vildt træt og får ondt i ryggen af en gåtur eller af at lave aftensmad. Overvejer næsten at gå til lægen og tude og bede om en sygemelding så jeg slipper for jobsøgningen. Eller måske bruge et par ferieuger i starten af maj, så jeg slipper lidt på den måde... men ved bare ikke. Ligenu syntes jeg bare systemet er latterligt 

Anmeld

11. april 2013

PrincessTanja

Føler med dig.. Desværre er lovgivingen åbenbart lavet sårn..

Jeg har længe været sygemeldt på KH pga. psykisk stress, alligevel tager jobcenteret sig den frihed og smide mig i aktivering da jeg er højgravid og i 8. måned!! Det er vildt hvad man bliver udsat for fra jobcenterets side af..

Bare lige lidt forståelse og en bøvs fra mig..

Anmeld

11. april 2013

Skouboe

Ja, jeg var også ledig i 1½ måned sidste år og jeg skulle også tjekke jobopslag og søge job selvom jeg allerede havde underskrevet en kontrakt med mit nye arbejde. Det virker fuldstændigt spild af tid. Jeg gjorde det at jeg satte mig med telefonbogen og ringede til forskellige kiosker/tankstationer mv. og spurgte pænt om de manglede en der kunne arbejde i [indsæt tid indtil jeg startede på mit nye arbejde] og så skrev jeg det på som et job søgt.

Anmeld

11. april 2013

Mamalou

Kia2013 skriver:

Nu har jeg gået ledig mere eller mindre siden jeg blev gravid og har jo hele tiden skullet søge det her ene job om ugen, mindst... og nu tættere jeg når barsel og termin, nu mere er jeg jo godt klar over at jeg ikke får et job inden jeg går på barsel, for de job der er relevante for mig har at gøre med hårdt fysisk arbejde og det kan kroppen bare ikke klare nu...

Så lærte jeg at der var noget der hed "mindre intensiv indsats" og igår fik jeg så endelig fat i mit jobcenter og kommer nu under dén ordning i næste uge. Så jeg skal trods alt ikke i aktivering eller bliver indkaldt til møde hos jobcenteret...

Men jeg skal stadig ind en gang om ugen og tjekke jobforslag. Og jeg har lige ringet til A-kassen og jeg skal stadig til rådighedsgodkendelse og jeg skal stadig søge et job om ugen. Det er jo fuldstændig latterligt, når jeg godt er klar over at jeg ikke får et job inden barsel alligevel. Og de må da også kunne se det alligevel, men det nytter ikke noget. Det giver jo ingen mening

Det syntes jeg godt nok ikke er vildt meget mindre intensivt end før og det eneste det gør, det er at det stresser mig mere igen. Håbede lige jeg kunne slappe lidt mere af mht. det jobsøgning i de sidste uger inden barsel, men næh nej   

Reglerne på området er bare så firkantet, at det er helt tåbeligt. Der er jo ingen der vil ansætte en gravid med termin lige om lidt. Jeg forstår godt, hvis du føler dig til grin og dum over at sende ansøgninger til stillinger, som du ved du ikke vil komme i betragtning til pga. graviditeten. 

Vh. Louise

Anmeld

11. april 2013

KarinOM

Ja, reglerne er firkantede. Men de må jo have nogle regler. Hvordan skulle A-kasserne kunne forsvare at udbetale penge til folk som ikke gør et minimum af indsats. Ikke at jeg ikke godt kan forstå dig...har selv været i samme mølle i laaaaang tid, så ved hvor surt det er. Men jeg kan også godt se det fra den anden side...når man er ledig og på dagpenge er det jo netop ens "job" at søge arbejde. Og som i alle andre sammenhænge kan man ikke "tjene penge (få dagpenge)" uden at "arbejde (søge job)". Og jo det er totalt tosset og hul i hovedet at du skal søge, når du nok ikke ha en chance for at blive ansat...men den regel kan de jo ikke rigtig slække på, for hvor skal grænsen gå for hvornår man kan "nyde" uden at "yde"?

Håber ikke du tager det ilde op....for kan virkelig godt forstå at det er surt!

Når du har gået ledig så længe, må du have skrevet et utal af ansøgninger. Har du så ikke en skarbelon hvor du bare kan rette et par småting fra gang til gang og sende afsted? Det får man ikke job af...men på den måde kan du "gøre dit arbejde" uden at det tager mere end 15 min om ugen ;-)

Anmeld

11. april 2013

tarkoflen

Kia2013 skriver:

Jeg skal så til rådighedssamtale ved A-kassen den 30. april og det  er 3 uger før jeg går på barsel.

Jeg går på barsel den 23. maj, så vidt jeg kan regne ud, det er jo 4 uger før termin... så der er stadig ca. 5½ uge til jeg går på barsel...

Det er mere det dér med at søge et job om ugen, for jeg er jo vildt træt og får ondt i ryggen af en gåtur eller af at lave aftensmad. Overvejer næsten at gå til lægen og tude og bede om en sygemelding så jeg slipper for jobsøgningen. Eller måske bruge et par ferieuger i starten af maj, så jeg slipper lidt på den måde... men ved bare ikke. Ligenu syntes jeg bare systemet er latterligt 

Altså jeg må indrømme, at jeg til sidst sendte mere eller mindre standartansøgninger ud! Vidste jo godt, at jeg ikke ville få job! Det kan du jo sidde hjemme ved computeren og gøre! Der ud over fik jeg jo lov til at skrive på, når jeg havde talt med en eller anden om job, så talte det også som jobsøgning i den uge... Så jeg talte med tidligere kolleger, gamle venner og alle mulige, i princippet kan alle jo høre om, at der er en eller anden, der mangler en ny medarbejder! Og for mit vedkommende, har man da lov til at håbe på, at det kan smide noget af sig, når jeg er færdig med at være på barsel

Anmeld

11. april 2013

Victoria2013

Jeg forstår bare ikke, hvorfor de laver en ordning der hedder "mindre intensiv indsats", når det ikke rigtig passer? Så gør den jo ikke meget godt alligevel og man kunne ligeså godt lade være

Føler virkelig det er dumt og fjollet. Jeg holder jo stadig gang i mit netværk og er meget opsat på at fortsætte med at holde kontakt til netværket mens jeg er på barsel, så jeg kan begynde at søge job når jeg skal til at stope med barsel... men ligenu nytter det jo bare ikke noget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.