Av av !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

445 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. april 2013

Lille-mor-93

Heej piger

Jeg er idag 22.uger henne i min graviditet
og for hvert skridt jeg går, knaser mit underlig, det føltes som om det lige siger knæk hver gang jeg tager et skridt, det er ubehageligt .

Nogen der kender til dette? eller kan fortælle mig hvad det kan være?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2013

mariamiss6

Sikkert bækkenløsning. 

Gå til lægen med det, og køb evt.  et bækkenbælte. det kan måske afhjælpe det for dig.

Og sov med en pude mellem benene.

Tag små skridt. 

Gør alt med samlede ben. for eksempel ind og ud af bilen. Og generelt hvis du skal dreje rundt på et sæde eller den slags.

Anmeld

11. april 2013

Lille-mor-93

mariamiss6 skriver:

Sikkert bækkenløsning. 

Gå til lægen med det, og køb evt.  et bækkenbælte. det kan måske afhjælpe det for dig.

Og sov med en pude mellem benene.

Tag små skridt. 

Gør alt med samlede ben. for eksempel ind og ud af bilen. Og generelt hvis du skal dreje rundt på et sæde eller den slags.

Det kunne jeg prøve i en periode, selvom det er noget man lige skal vende sig til..det er ikke fordi jeg altid tænker over at jeg skal huske samle benene

Men hvis det kan hjælpe, vil jeg helt sikkert prøve det

Anmeld

11. april 2013

mariamiss6

Lille-mor-93 skriver:

Det kunne jeg prøve i en periode, selvom det er noget man lige skal vende sig til..det er ikke fordi jeg altid tænker over at jeg skal huske samle benene

Men hvis det kan hjælpe, vil jeg helt sikkert prøve det

det er den generelle hjælpe-regel når man har bækkenlæøsning, eller optakt til det eller smerter generelt omkring bækkenet.

Små skridt, og kun et skridt ad gangen på en trappe, altså først den ene fod op, så den næste op på samme trin, gør at du ikke tvinger bækkenet til at rykke sig for meget, og letter ledene, og dermed smerterne.

I bilen for eksempel, kan du sidde på en plastikpose, så glider man nemt rundt med samlede ben. Altså, hvis du skal ind i bilen, så læg en pose på sædet. Stil dig med ryggen mod bilen, og samlede ben, og sæt dig ned på sædet. Hold benene samlet, og drej så rundt på posen for at få benene samlet ind. Og så omvendt ud selvfølgelig.

Man skal dog heller ikke samle benene FOR meget, det vil sige, med næsten samlede ben skal du bevæge dig. Altså, benene skal gå lige ned fra dit bækken. Ikke være let spredte eller limet helt sammen. 
Derfor også puden mellem benene om natten. Læg den ved knæene  
Når du har lært at manøvrere rundt med puden om natten er den svær at komme af med igen hehe....

Puden mellem benene, og det at tage små/korte skridt, i stedet for at stæse afsted med lange skridt, hjælper også på iskiasnerven, som du sikkert vil komme til at stifte bekendtskab med når du kommer længere hen i din graviditet. 
Især når du allerede er så slemt præget af bækkenløsning/bækkensmerter.

Iskias nerven, hvis du ikke allerede vidste det, vil du mærke som en skrap smerte der oftest starter på undersiden af din balle, og trækker ned i låret, i en rimelig lige linje. Den kan også starte helt oppe i lænden, og trække helt ned i hælen. det kommer an på hvor hårdt den er spændt for

Men stadig, smut til lægen, og få evt. en henvisning til en fysoterapeut, så kan hun sikkert give dig nogle gode øvelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.