"gravid og lang flyvetur,?"
Hej Lisbeth
Nu har jeg meldt mig ind i baby.dk uden at være gravid. Men min kæreste og jeg planlægger det.
Jeg er inviteret på en længere rejse om 10 mdr. og ved ikke helt, om jeg skal sige ja eller nej til rejsen. Jeg er godt klar over at selvom man planlægger at blive gravid er det ikke sikkert det sker med det samme
Men hvis nu...
Rejsen er med fly i ca. 21 timer m. mellemlanding, ventetid. Rejsen foregår under ordentlige forhold i Australien.
Jeg er ellers sund og rask. Hvis jeg nu skulle blive gravid i løbet af sommeren - vil jeg så kunne tage med på den lange flyvetur?
Mvh JL
Lisbeths svar
Hej !
Det lyder dejligt med en rejse til Australien, og forstår godt dine ovevejelser.
For det skulle nok passe at du blev gravid lige med det samme, når det egentlig var bedst for dig og rejsen at vente et halvt års tid.
Indtil 24 uger er der ikke problemer med at flyve de lange ture. efter 24 uge, er der forskellige regler hos flyselskaberne, En lægerklæring om at graviditeten er normal og uden komplikationer, kan forlænge grænsen væsentligt.
At rejse som gravid er ikke et problem hvis alt er norm alt. der skal anvendes støttestrømper under turen og jævnligt laves venepumpeøvelser.
Varmen kan være generende som højgravid,.
du /I må mærke efter hvad der er vigtigst,og handle ud fra det. Enten -,eller, eller både og.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
håber på i får en dejlig tur og eller graviditet.
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld