I dag kl. 10.31 var det 1½ år siden, at vores lille krøltop kom til verden! OM jeg forstår, at det 1½ år allerede er passeret. Man kan jo dårligt nok følge med

Og snart er hun storesøster

Vores lille pige vejer 11,5 kilo og er en 87 cm lang. Hun har taget noget af et spring med vægten de sidste 3 uger, for før det vejede hun 10,9

Ved fødslen var hun i øvrigt 4240 gram og 53 cm.
Rent sprogligt sker der stadigvæk ikke rigtig noget. Hun har et ekstremt passivt ordforråd, hun forstår stort set alt man siger til hende eller beder hende om, og hun er utrolig god til at udtrykke sig med gestik og fagter, og jeg tror det er derfor, at hun ikke rigtig taler. Hvorfor skulle hun? Vi forstår hende jo godt alligevel

Hun kan flere ord, som hun ikke bruger. Fx kan hun sige både ja og nej, men hun foretrækker at nikke eller ryste på hovedet.
Men ellers kan hun sige buar (mor), bar (far), barbar (farfar), ne (ned), miii (min), bia (Mia, en pædagog), a (ja, men bruges ikke), næj (nej, bruges også kun sjældent), og yf (Yfi - det har vi altid kaldt hendes faster, det står for Yndlings Faster Ida

)
Hun er bare sådan en fantastisk lille spirrevip, ord kan ikke beskrive den kærlighed jeg føler for det lille menneske, som trådte ind i vores verden med mange måneders skrig for 1½ år siden

Hun elsker at være udenfor og ved ikke noget bedre end end sandkasse, spand og skovl

Hun har temperament for 20 børn, og det er lidt spændende, men sådan er det jo

Vi rykkede hende i går fra vores soveværelse ind på eget værelse, da hun har sovet hos os i en måneds tid. Og det var heldigvis det helt rigtige tidspunkt, for både i går og i dag har hun bare lagt sig, og i går sov hun hele natten.
Og så lige et billede fra spæd og et fra her i aften...