Jeres rutine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

503 visninger
6 svar
1 synes godt om
10. april 2013

EnSødMor

Hej piger..  

Nu starter min datter snart i dagpleje, så der skal struktur ind i hverdagen, mit spørgsmål er,

hvordan ser en hverdagsmorgen ud hos jer? Hvad tid står i op, hvad gør i så osv? :-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2013

Benjamins'mor

Jeg går hjemme (sygemeldt). Så vi står op mellem 7.00 - 7.30. Får tøj på, vækker lillemanden og giver ham tør ble og tøj på. Så spiser vi morgenmad og han bliver afleveret i dagpleje. Det bliver han mellem 8.00 og 8.30. Så henter vi ham kl. 15.00 når han vågner fra middagslur.

Anmeld

10. april 2013

CaWi

Frk-S skriver:

Hej piger..  

Nu starter min datter snart i dagpleje, så der skal struktur ind i hverdagen, mit spørgsmål er,

hvordan ser en hverdagsmorgen ud hos jer? Hvad tid står i op, hvad gør i så osv? :-) 

Hverdagen nu hvor jeg går på job ser sådan ud:

05.30 står jeg op
05.55 vækker jeg lillemanden
06.15 jakker på og ud af døren
06.30 aflevering i DP

15.30 afhentning i DP
15.50 er vi hjemme

Så leger vi og jeg begynder at lave aftensmad

17.30 (senest 18.00) spiser aftensmad

Derefter får han et bad, evt leger lidt bagefter.

19.00-19.30 bliver han lagt i seng

Anmeld

10. april 2013

lycly

Før jeg gik på barsel så vores morgen således ud:

Vi stod op kl 6.15 (for der vågner hun af sig selv, før i tiden vågnede hun først når jeg vækkede hende kl 6.45 så der stod jeg op først)
Så ligger vi og putter lidt og vågner ordetligt i et kvarters tid og så får hun ren ble, bliver vasket og får tøj på. Så får hun lov at se lidt teletubbies mens jeg gør mig klar og kl 7 ca tager vi overtøj på og cykler i dagpleje. Jeg er så privilegeret at hun får morgenmad i dagplejen fordi hun blev afleveret så tidligt

Anmeld

10. april 2013

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)
Op kl.5.50 -6.00
Tør numse, tøj på,
Morgenmad
Overtøj på, ud med hunden,
Afsted på arbejde 6.30-6.45

Anmeld

10. april 2013

tinasmor

Frk-S skriver:

Hej piger..  

vores mindste vågner kl 6.15. Så hygger vi alle 4 i sengen indtil kl. 06.40 hvor vi læser lidt, nusser og vågner. Derefter hjælper vi dem i tøjet og får børstet tænder, sat hår osv. Lidt over 7 er vi ude af døren. Vi har besluttet at ungerne spiser i institutionerne. Vi prøvede i starten at de spiste hjemme, men hver eneste dag blev bare så stresset og vi endte med at blive sure og snappe af ungerne, så vi har besluttet at de kan sidde stille og roligt og spise i vuggestuen/bh.

Jeg henter lidt over kl 15. Hvor efter de leger og jeg laver mad. kl 17 spiser vi. Derefter har vi en time halv time hvor vi spiller et spil. Som regel vælger den ældste Ludo eller Uno. Kl halv seks må de se en halv time børne ramasjang. Kl 18 læser vi bøger og kl halv 7 får de børstet tænder og vi digter en historie (ofte om to små, søde prinsesser ) kvart i syv ligger de i deres seng og kl syv sover de.

I weekenden får den store ( på næsten 5 år) lov til at være oppe til kl otte.

Anmeld

10. april 2013

StudPsyk

Frk-S skriver:

Hej piger..  

Vi har det nok lidt luksus herhjemme, da jeg er hjemme, så Rose afleveres først mellem 8.30-09.00 i VS.

Men normal morgen så vågner Rose omkring kl. 7. Så putter vi lidt i dobbeltsengen, og kvart over 7 smider jeg hendes havregrød i mikroovnen, og imens den står og kører, tager jeg hende ind på puslebordet og giver hende ren ble og dagens tøj på + børster hendes hår.

Derefter spiser vi morgenmad, der er klokken typisk 7.30. Det tager et kvarters tid.

Derefter får hun gerne lov at se lidt morgentegnefilm, fx Postmand Per, så jeg selv har tid til at gøre mig klar. Kl. 8.05 får hun børstet tænder, og 8.15 tager vi begge overtøj på og går ned til klapvognen, som L har løftet ned tidligere på morgenen når han tager afsted på job. Kl. 8.26 kører bussen til VS

Det er mig der gør det hele, fordi L møder meget tidligt. Til gengæld laver han så altid hendes madpakke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.