Borgerlig vielse - Hvad skal vi gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.409 visninger
16 svar
4 synes godt om
9. april 2013

tankai

Hvad skal vi gøre, når vi skal giftes på rådhuset? 

Synes det hele er lidt forvirrende, så hvis der er en der kan forklare det helt konkret, så kunne det være dejligt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2013

bubba

tankai skriver:

Synes det hele er lidt forvirrende, så hvis der er en der kan forklare det helt konkret, så kunne det være dejligt 

vi kontaktede borgerservice :-)

Anmeld

9. april 2013

FruK

I skal udfylde en ægteskabserklæring og sende den til til... Hmmm... BorgerService mener jeg.

Jeg fandt det ved at gå ind på min kommunes hjemmeside og søge på "vielse". Der kunne vi også printe de blanketter vi skulle bruge.

Anmeld

9. april 2013

tankai

bubba skriver:

vi kontaktede borgerservice :-)

Kan være vi skal prøve at tage derop..

Anmeld

9. april 2013

tankai

FruK skriver:

I skal udfylde en ægteskabserklæring og sende den til til... Hmmm... BorgerService mener jeg.

Jeg fandt det ved at gå ind på min kommunes hjemmeside og søge på "vielse". Der kunne vi også printe de blanketter vi skulle bruge.

Ved du hvor mange forskellige papirer vi skal bruge? 

Anmeld

9. april 2013

FruK

tankai skriver:

Ved du hvor mange forskellige papirer vi skal bruge? 

Så vidt jeg husker lavede vi kun ægteskabserklæringen og så en navneændringsblanket. 

Anmeld

9. april 2013

tankai

FruK skriver:

Så vidt jeg husker lavede vi kun ægteskabserklæringen og så en navneændringsblanket. 

Det lyder jo slet ikke så forvirrende, som internettet gør det til! 

Tak for svaret 

Anmeld

9. april 2013

Jupiter

Vi har kontaktet borgerservice. Der kan man bestille tiden til selve vielsen på rådhuset, og de kan i øvrigt vejlede med resten.

I skal sende en ægteskabserklæring til borgerservice i den kommune hvor i skal vies, som i finder på borger.dk, og hvis i fx skal have ændret efternavne eller lignende skal i medsende en navneændringsblanket - også at finde på borger.dk.

Derudover skal i finde to vidner, dem skal borgerservice blot kende navne og adreser på, senest to uger før vielsen.

I må ikke sende ægteskabserklæring før tidligst 4 måneder før vielsen, da den ikke må være ældre end 4 måneder på vielsesdagen.

Håber det er svar nok, ellers bare spørg. Står selv midt i det 

Anmeld

9. april 2013

FruK

Vi behøvede ikke at have valgt vidner selv. 

Anmeld

9. april 2013

o1Mutte

tankai skriver:

Vi troppede bare op på borgerservice og der hjalp de os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.