Baby i klapvogn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

864 visninger
10 svar
2 synes godt om
9. april 2013

spj

Alle jer kloge mødre hjælp mig lige.

Min søn på snart 7 måneder sover i klapvogn om dagen på vores altan. Indtil nu har han altid ligget i sådan en voksi ligende pose (ligner en voksi bare en billiger udgave) og sovet dejligt. Men de sidste 14 dage har jeg slet ikke kunne få ham til at sove om dagen uanset hvor træt han er og hvor meget jeg har kæmpet.

Jeg har tænkt på om det er posen han ikke kan lide at sove i. I går til eftermiddagsluren lagde jeg ham ned i posen uden at lukke den også med hans dyne over og han faldt i søvn med det samme og sov 3 timer. Det samme har jeg så gjort i dag og han har sovet som en drøm og været nem at putte.
Det virket jo klart som om det er posen han ikke gider, men hvad skal jeg så lige ligge ham i i klapvognen? Han er jo stadigvæk så lille, at jeg synes klapvognen er meget stor til ham og ikke særlig blød (i forhold til en barnevogn hvor man har kassen til at putte dem i). Voksien har jo gjort den lidt mindre og han har ligge blødt i den.

Hvad ligger jeres små på i klapvognen?

Når vi er ude sover han i sin barnevogn så det er kun de dage vi er hjemme han sover i klapvognen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2013

modesty

Da min dreng havde den alder og begyndte at bruge klapvogn (tror han var 8 mdr.) købte jeg et billigt fleecetæppe i Tiger, foldede det så det passede til sædet og skar huller til selen med en hobbykniv. Ikke specielt fancy, men det virkede fint.  Jeg måtte dog fjerne det da det blev rigtig varmt (tror det var juli).

Men hvorfor ikke bare fortsætte som du gør, med at åbne voksien?

Anmeld

9. april 2013

Janni.

Her har vi ind imellem brugt madrassen fra liften, det har virket fint.

Anmeld

9. april 2013

spj

modesty skriver:

Da min dreng havde den alder og begyndte at bruge klapvogn (tror han var 8 mdr.) købte jeg et billigt fleecetæppe i Tiger, foldede det så det passede til sædet og skar huller til selen med en hobbykniv. Ikke specielt fancy, men det virkede fint.  Jeg måtte dog fjerne det da det blev rigtig varmt (tror det var juli).

Men hvorfor ikke bare fortsætte som du gør, med at åbne voksien?

Lå han så bare i klapvognen uden noget da det blev varmt?

Tror også jeg fortsætter med det indtil videre, men tænke også bare mere på til sommer.

Anmeld

9. april 2013

spj

Janni. skriver:

Her har vi ind imellem brugt madrassen fra liften, det har virket fint.

Nåh ja, den kunne man da godt bruge i klapvognen. Så bliver den da lidt blødere at ligge i.

Anmeld

9. april 2013

modesty

spj skriver:

Lå han så bare i klapvognen uden noget da det blev varmt?

Tror også jeg fortsætter med det indtil videre, men tænke også bare mere på til sommer.

Ja. 

Men hvis han ikke har sele på når han sover, kan du jo bare ligge hvad som helst under. En sammenfoldet babydyne eller andet.

Anmeld

9. april 2013

Sara.

Vi brugte lift madrassen. I starten i voksiposen senere bare med lagen i klapvognen og så dyne på. Vi tog en barnevognssele og lagde over i.
Det har fungeret fint

Anmeld

9. april 2013

spj

modesty skriver:

Ja. 

Men hvis han ikke har sele på når han sover, kan du jo bare ligge hvad som helst under. En sammenfoldet babydyne eller andet.

Det gør han ikke endnu, men det vare ikke længe før han skal. Men vi har en barnevognssele fra da min datter brugte den, så vi kan stadigvæk ligge er tæppe eller noget i.

Anmeld

9. april 2013

spj

Sara. skriver:

Vi brugte lift madrassen. I starten i voksiposen senere bare med lagen i klapvognen og så dyne på. Vi tog en barnevognssele og lagde over i.
Det har fungeret fint

Det var en god ide med madrassen fra liften. Ja, vi har også en barnevogns sele fra da min datter brugte den.

Anmeld

9. april 2013

Muffinmus

Evt find et gammelt tæppe og lav huller i...de skal have barnvognssele på fra de er ca 6 mdr, så du skal nok til at bruge den nu hvis du vil undgå han kommer til skade frem over da hun var under 6 mdr brugte vi liftmadrassen inden, og det kan du evt også hvis din liftmadrassen gammel nok til at du vil lave huller i den, for selen skal altså bare på nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.