Til jer Social og sundhedsassistenter:)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.656 visninger
9 svar
3 synes godt om
9. april 2013

marie_jon

Jeg er uddannet SSH og efterfølgende Stats Autoriseret Fodterapeut. Arbejder pt. Som selvstændig i klinik. MEN nu er skulder/ryg og nakke problemerne så småt begyndt at melde sig Er derfor begyndt at "tænke ud af boksen". vil derfor lige høre om i kan fortælle mig hvor meget  -Voksenelevløn er på om mdr? 

-Hvad er kraven for at få det?

-Findes uddannelsen som "Net stud"?

Håber i kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2013

Holbæktrunten

maria_josse skriver:

Jeg er uddannet SSH og efterfølgende Stats Autoriseret Fodterapeut. Arbejder pt. Som selvstændig i klinik. MEN nu er skulder/ryg og nakke problemerne så småt begyndt at melde sig Er derfor begyndt at "tænke ud af boksen". vil derfor lige høre om i kan fortælle mig hvor meget  -Voksenelevløn er på om mdr? 

Håber i kan hjælpe

tror bestemt ikke det kan klares på fjernstudium, men prøv google eller at ringe til nærmeste social og sundhedsskole og spørg.

Vil dog mene at du skal finde dig en HELT inden boldgade hvis du begynder at få smerter der hvor du skriver. At være SSA er IKKE mindre fysisk hårdt end at være ssh, måske med undtagelse af hvis du ønsker at arbejde inden for psykiatrien og err så heldig at der åbner sig en mulighed - og selv hvis det er ønsket vil jeg i stedet anbefale dig at uddanne dig til pædagog eller sygeplejerske. Begge dele findes vist førøvrigt som fjernstudie, og måske du kan være heldig og få 6 mdr merit.

Anmeld

9. april 2013

Viventerjer

maria_josse skriver:

Håber i kan hjælpe

Vil tilslutte mig ovennævnte kommentar

Tror ikke du kan tage den som fjernstudie, det jo en erhvervsuddanelse og praktikuddanelsen fylder en del

For at få voksenelevløn skal du være 25+ år og langt de fleste steder skal du også have haft erhvervserfaring inden for området i mere end 1 år

Mht. Den fysiske udfordring, vil jeg også give ret i at, med mindre du arbejder i psykiatrien så er det et hårdt fysisk arbejde at være assistent

Rigtig god vind

Anmeld

9. april 2013

MorDk

Det er super hårdt fysisk at arbejde som SSA'er så det ville jeg ikke liiige anbefale.

Anmeld

9. april 2013

marie_jon

maria_josse skriver:

Håber i kan hjælpe

Tak for svar ja det kan godt være at det blivet for hårdt. Ville også lige forhøre mig

Anmeld

9. april 2013

marie_jon

Viventerjer skriver:

Vil tilslutte mig ovennævnte kommentar

Tror ikke du kan tage den som fjernstudie, det jo en erhvervsuddanelse og praktikuddanelsen fylder en del

For at få voksenelevløn skal du være 25+ år og langt de fleste steder skal du også have haft erhvervserfaring inden for området i mere end 1 år

Mht. Den fysiske udfordring, vil jeg også give ret i at, med mindre du arbejder i psykiatrien så er det et hårdt fysisk arbejde at være assistent

Rigtig god vind

Tak for svar Ja sykiatrien er nok ikke lige mig. Så det går nok ikke med den uddannelse

Anmeld

9. april 2013

marie_jon

MorDk skriver:

Det er super hårdt fysisk at arbejde som SSA'er så det ville jeg ikke liiige anbefale.

Ok. Tak for svar

Anmeld

9. april 2013

Miss-86

Hvis du overvejer at læse til SSA, så vil jeg sige at det nok er en dårlig ide, det er hårdt fysisk arbejde - Medmindre du kommer i Psykiatrien eller lignende!
Jeg ved ihvertfald (er selv SSA'er) at på sygehus og hjemmeplejen er det ret hårdt mht. plejen, liftninger o.l.

Anmeld

10. april 2013

marie_jon

Miss-86 skriver:

Hvis du overvejer at læse til SSA, så vil jeg sige at det nok er en dårlig ide, det er hårdt fysisk arbejde - Medmindre du kommer i Psykiatrien eller lignende!
Jeg ved ihvertfald (er selv SSA'er) at på sygehus og hjemmeplejen er det ret hårdt mht. plejen, liftninger o.l.

Den er taget til efterretning Tak

Anmeld

13. april 2013

Miss-86

maria_josse skriver:

Den er taget til efterretning Tak

Det var da så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.