Første dag uden sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
7 svar
2 synes godt om
8. april 2013

Nadia&Daniel

Ja, så var i hos tandlægen første gang (synes det er sent med første besøg, men sådan er det desværre i vores kommune)

Og ja, det første tandlægen siger: "ja, jeg kan jo se Laura bruger sut - og det skal så stoppes nu"

Så siger hun til Laura: "nu skal du kun bruge sut om natten - er det en aftale?"

Laura: "ja"

Så i dag har Laura undværre sut når hun har været ked (vi har trøstet - som vi plejer, da uden sutten) og lur (2 timer) blev også gennemført uden sut (hjalp at vi havde gået en tur på 1 time og været på biblioktet og legepladsen..

Hvordan gik sutte-stop hos Jer?? og hvor gammel var Jeres børn??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

2babygirls

Ja, så var i hos tandlægen første gang (synes det er sent med første besøg, men sådan er det desværre i vores kommune)

Og ja, det første tandlægen siger: "ja, jeg kan jo se Laura bruger sut - og det skal så stoppes nu"

Så siger hun til Laura: "nu skal du kun bruge sut om natten - er det en aftale?"

Så i dag har Laura undværre sut når hun har været ked (vi har trøstet - som vi plejer, da uden sutten) og lur (2 timer) blev også gennemført uden sut (hjalp at vi havde gået en tur på 1 time og været på biblioktet og legepladsen..

Vi har heller ikke været ved tandlæge endnu ( Århus kommune)
Madeleine har været helt uden sut også om natten i snart 2 uger, og de første 2 dage spurgte hun far lige så stille om hun måtte få sutten men ellers har der intet været. Og hun prøver ikke på at tage anemones sut

Madeleine er 2,6 mdr D. 10

Anmeld

8. april 2013

Nadia&Daniel

Baby2påvej skriver:

Vi har heller ikke været ved tandlæge endnu ( Århus kommune)
Madeleine har været helt uden sut også om natten i snart 2 uger, og de første 2 dage spurgte hun far lige så stille om hun måtte få sutten men ellers har der intet været. Og hun prøver ikke på at tage anemones sut

Madeleine er 2,6 mdr D. 10

Laura får den stadig om natten (tandlægen sagde god for at vi starter med om dagen) - men vi skal snart stoppe..

Anmeld

8. april 2013

2babygirls

Nadia&Daniel skriver:

Laura får den stadig om natten (tandlægen sagde god for at vi starter med om dagen) - men vi skal snart stoppe..

Vi lavede en kold tyrker fordi hun glemte at få den til natten i påsken hjemme ved Martins forældre.

Anmeld

8. april 2013

Laulund87

Maria var 2,11 år da hun smed sutten fuldstændig. Vi sendte dem til julemanden (det var i november måned) og der har intet været siden.

Selvom det var "sent" hun kom af med den, har hun slet ikke antydningen af suttebid.

Anmeld

8. april 2013

Hvem?

Den stpre på 3 har aldrig brugt sut - den yngste på 2,5 bruger kun sut når han sover, pt. har jeg ingen planer om at fjerne den der endnu, da han stadig forbinder det med trygheden, men den har sin faste plads i sengen og en i barnevognen  -  og han "putter" den om morgen under dynen, så er den klar til at "passe på ham" næste nat

Så han har (heldigvis) ikke suttetænder, da det jo er begrænset, da han ofte taber den, når han er faldet i søvn

Anmeld

8. april 2013

Tip!

Min søn var 3,9 år da han havde fået nok af den prop. 

Han lagde alle sutterne i en pose, og så tog vi i zoologisk have i Aalborg og gav dem til safari Simon.. Den første aften var lidt træls, så han fik min pude ind og lidt ekstra kys og kram, og knægten faldte i søvn uden sut. 

både med bleen(ville ikke have den på fra dag til dag,incl om natten 3,3 år)  sut og baby ting der blev givet afkald på er foregået i hans tempo.. det er gået langt over forventningerne  

Anmeld

8. april 2013

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Vi tog sutten fra Isabella d 1.1.2013 (kold tyrker som en anden skriver.. vi glemte vores eneste sut hos Isabellas onkel)

Og vi har ingen problemer haft . Overhovedet.. :-) hun blev 2 år her d 4. Marts 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.