kontanthjælp og friplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.683 visninger
6 svar
0 synes godt om
8. april 2013

Anonym trådstarter

Ja, hvis man begge to er på kontanthjælp, får man så 100% friplads til barn i dagpleje, eller bliver det reguleret efter indtægtsgrænserne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

Lunae

Anonym skriver:

Ja, hvis man begge to er på kontanthjælp, får man så 100% friplads til barn i dagpleje, eller bliver det reguleret efter indtægtsgrænserne?

Jeg ved det ikke, men kunne forestille mig at det bliver reguleret med indtægten! Både min kæreste og jeg er studerende og vi betaler knap 600 kr om mdr i institution

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

Lunae skriver:

Jeg ved det ikke, men kunne forestille mig at det bliver reguleret med indtægten! Både min kæreste og jeg er studerende og vi betaler knap 600 kr om mdr i institution

Tak for svar
Undrede mig bare da en veninde sagde at de får det betalt af komunen, både hende og kæresten er på kontanthjælp, synes bare det lød lidt underligt

Anmeld

8. april 2013

Silas&Mille

Anonym skriver:

Det bliver stadig reguleret efter indkomsten.

Her er jeg på KH og kæresten på Dagpenge. og vi betaler selv 2400kr om måneden for to børn i dagpleje.

Anmeld

8. april 2013

Anonym trådstarter

Silas&Mille skriver:

Her er jeg på KH og kæresten på Dagpenge. og vi betaler selv 2400kr om måneden for to børn i dagpleje.

Tak for svar

Anmeld

8. april 2013

Muffinmus

Silas&Mille skriver:

Det er heller ikke meget rabat i får så, men lidt har også ret. Håber jeg kan få lidt rabat når jeg skal på su selv om manden tjener alm løn...nu må vi se.

Anmeld

8. april 2013

Silas&Mille

MariaE skriver:

Det er heller ikke meget rabat i får så, men lidt har også ret. Håber jeg kan få lidt rabat når jeg skal på su selv om manden tjener alm løn...nu må vi se.

En DP plads i vores kommune koster omkring 2500kr, så vi får jo sådan set lillesøster 'gratis' i DP, da hun jo koster det halve via søskenderabatten.

Så det er alligevel en del vi får i tilskud, men det er mange penge for os, når vi bare er på KH og dagpenge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.