I picnickurven??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

880 visninger
19 svar
4 synes godt om
8. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja hvad plejer i at pakke i picnickurven når i tager på tur ud i det dejlige danske land, på tur i forskellig forlystelseparker osv??

Mangler lidt nyt inspiration, her plejer vi at have sandwichs med forskellige ting i. Det er nemt og billigt, men begynder at blive lidt ensformigt. Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

optimistmor

når vi har været på tur, har det været med familie og vi deles om opgaverne. men snacks i form af frugt samt grøntsagsstænger, pølsehorn, pizzasnegle, lidt rugkiks og vand og saft og sodavand

Anmeld

8. april 2013

Muffin_girl

Pølsehorn, mini frikadeller, kartoffelsalat, en blandet salat, mini pizza, skinke boller, pesto snegle

Anmeld

8. april 2013

pcoramt

StineW79 skriver:

Ja hvad plejer i at pakke i picnickurven når i tager på tur ud i det dejlige danske land, på tur i forskellig forlystelseparker osv??

Mangler lidt nyt inspiration, her plejer vi at have sandwichs med forskellige ting i. Det er nemt og billigt, men begynder at blive lidt ensformigt. Vh stine

min svigermor laver de lækreste kurve.. der plejer at være sandwiches, kyllinge lår (stegte dagen før) yougurter (dessert nogle) juice, icetea, frugt, frugtsalat og så en gang imellem er der frikadeller, kartoffelsalat, lækkert brød og smør.. nam nam vil gerne afsted nu!

Anmeld

8. april 2013

StineW79

optimistmor skriver:

når vi har været på tur, har det været med familie og vi deles om opgaverne. men snacks i form af frugt samt grøntsagsstænger, pølsehorn, pizzasnegle, lidt rugkiks og vand og saft og sodavand

Ja vi har også altid frugt og grønt med, feks agurkstave, gulerodsstave osv. Drikkevare plejer vi også selv at medbringe! Vh stine

Anmeld

8. april 2013

StineW79

AalborgPigen skriver:

Pølsehorn, mini frikadeller, kartoffelsalat, en blandet salat, mini pizza, skinke boller, pesto snegle

Opskriften på skinkeboller er det evt en du vil dele?? 

Ja pølsehorn ska jeg da huske!  Det elsker thea!  Vh stine

Anmeld

8. april 2013

Stumpen

AalborgPigen skriver:

Pestosnegle??  Opskrift? 

Anmeld

8. april 2013

StineW79

pcoramt skriver:

min svigermor laver de lækreste kurve.. der plejer at være sandwiches, kyllinge lår (stegte dagen før) yougurter (dessert nogle) juice, icetea, frugt, frugtsalat og så en gang imellem er der frikadeller, kartoffelsalat, lækkert brød og smør.. nam nam vil gerne afsted nu!

Årh ja kyllingelår det var en god ide! 

Ku også være lækkert med nybagt brød og måske forskellige slags oste og måske skinke... Må se at få det skrevet med! Vh stine

Anmeld

8. april 2013

Muffin_girl

StineW79 skriver:

Opskriften på skinkeboller er det evt en du vil dele?? 

Ja pølsehorn ska jeg da huske!  Det elsker thea!  Vh stine

Skinkeboller:

Til ca. 14 stk. skal I bruge:

225 gr. mel  
35 gr. gær
1 tsk. salt
1 tsk. bagepulver
75 g blødt smør eller margarine
ca 1 1/5 dl danskvand 
75 gr. kogt skinke (jeg bruger skinke i tern el.strimler)
2 spsk hakket purløg 

Sådan gør I:

1. Opløs gæren i vandet, og tilsæt salt, bagepulver, hvedemel og det bløde smør.
2. Hak skinken og purløget og tilsæt det.
3. Det det sammen til en glat dej - den må ikke være for fast.
4.  Rul dejen ud (1,5 cm tyk) og udstik brødene med en form)  Det gør jeg ikke, jeg laver bare boller og trykker dem flade. 
5. Lad brødene hæve i 30 min.
6. Pensl med æg eller mælk
7.  Bagetid  ca. 10 min. ved 225° C (varmluft 210° C)

Muuuummmss og så ketchup til..Jeg plejer at tilsætte lidt grovmel også.  

Anmeld

8. april 2013

Muffin_girl

Stumpen skriver:

Pestosnegle??  Opskrift? 

Det er en fra Amos bagebog .. Jeg ser lige om jeg kan finde den.. De er mega gode

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.