Dagpenge og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

494 visninger
2 svar
0 synes godt om
7. april 2013

Lilott

Jeg har lige brug for lidt hjælp.

Jeg har nu modtaget dagpenge i 17 uger. Jeg er kun deltidsforsikret, men har indtil nu fået den højeste sats for deltidsforsikrede. Det er ca. 8000 udbetalt. Jeg har hele tiden forstået på a-kassen at når jeg skal på barsel her d. 26/4 fortsætter jeg med samme sats gennem udbetaling danmark. Nu har jeg så fået et brev fra a-kassen hvor der står at når man er under 25, ingen erhvervsuddannelse har, ikke har haft 2 års arbejde inden for højst 3 år og har brugt 17 uger af sin dagpengeret - ja så kan man altså kun få 50% af den maksimale dagpengeret. Min indkomst bliver altså halveret, så jeg kun får ca 4000 udbetalt om måneden.

Gælder dette også når jeg går på barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Lilott skriver:

Jeg har nu modtaget dagpenge i 17 uger. Jeg er kun deltidsforsikret, men har indtil nu fået den højeste sats for deltidsforsikrede. Det er ca. 8000 udbetalt. Jeg har hele tiden forstået på a-kassen at når jeg skal på barsel her d. 26/4 fortsætter jeg med samme sats gennem udbetaling danmark. Nu har jeg så fået et brev fra a-kassen hvor der står at når man er under 25, ingen erhvervsuddannelse har, ikke har haft 2 års arbejde inden for højst 3 år og har brugt 17 uger af sin dagpengeret - ja så kan man altså kun få 50% af den maksimale dagpengeret. Min indkomst bliver altså halveret, så jeg kun får ca 4000 udbetalt om måneden.

jeg ville nok ringe og spørge kommunen...

det er dem dine barselspenge vil komme fra (også selvom det er udbetaling danmark der udbetaler dem)...

Eller prøv at kigge inde på Borger.dk ofte står det skrevet på "almindeligt dansk" derinde så det er nemt at forstå

Anmeld

7. april 2013

Silas&Mille

Lilott skriver:

Pas...

Men hvis jeg var dig ville jeg som det første i morgen tidlig, ringe til A-kassen og snakke med dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.