Kost

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. april 2013

AlberteSophie

baby012 skriver:

Tror hun var 7 måneder da hun smagte det første gang

(godt blødt op i vand godt nok, men den der leverpostej var bare guf

Du vil tilfældigvis ikke dele opskriften på leverpostejen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2013

baby012

AlberteSophie skriver:

Du vil tilfældigvis ikke dele opskriften på leverpostejen?

Brugte den her  

http://www.arla.dk/opskrifter/Leverpostej1/

Anmeld

9. april 2013

Chevro

Hej alle sammen.

jeg er gået tom for ideer til madretter fra 6 mdr alder. Hun får selvfølgelig øllebrød, havre grød osv. 

Men hvad pokker skal jeg give hende til aften? Hun har faktisk kun prøver mos, kartoffel, guleroder osv. 

Nogen gode opskrifter med noget kød/fisk?

Min søn har faktisk fået alt slags mad fra 6 mdr af. Så det er bare at gå igang hvis du føler dit barn er klar på mere :-)

Det er super godt for dem at få alt muligt forskelligt - fra 8 mdr af, må de jo få alle ting, der er intet de ikke burde kunne fordøje, spise o.lign (:
Så hvis dit barn og maven skal være klar på alt, er det bare at gå igang med bondebrød til frokost, alt muligt kød der er nogenlunde nemt at tykke på uanset stand af tænder :-) Som frikadeller, noget med fars og fisk er der nok af hvis du piller det fra hinanden.

HviS barnet ikke er så langt fremme i skoen som min søn, så ville jeg blende det mad som i får bare tilsæt lidt sødmælk for aT jævne konsistensen, hvis det ender for grov. Men det er noget de godt kan li. ( og sover meget bedre på så fuld mave) (;
Der er ikke andet for end bare at prøve! (:

Anmeld

9. april 2013

AlberteSophie

baby012 skriver:

Brugte den her  

http://www.arla.dk/opskrifter/Leverpostej1/

Tak  Det skal HELT sikkert prøves

Anmeld

9. april 2013

AlberteSophie

Chevro skriver:

Min søn har faktisk fået alt slags mad fra 6 mdr af. Så det er bare at gå igang hvis du føler dit barn er klar på mere :-)

Det er super godt for dem at få alt muligt forskelligt - fra 8 mdr af, må de jo få alle ting, der er intet de ikke burde kunne fordøje, spise o.lign (:
Så hvis dit barn og maven skal være klar på alt, er det bare at gå igang med bondebrød til frokost, alt muligt kød der er nogenlunde nemt at tykke på uanset stand af tænder :-) Som frikadeller, noget med fars og fisk er der nok af hvis du piller det fra hinanden.

HviS barnet ikke er så langt fremme i skoen som min søn, så ville jeg blende det mad som i får bare tilsæt lidt sødmælk for aT jævne konsistensen, hvis det ender for grov. Men det er noget de godt kan li. ( og sover meget bedre på så fuld mave) (;
Der er ikke andet for end bare at prøve! (:

Tusinde tak.

ja, jeg tror måske også at det er bedst at prøve frem, hun er ret fremme i skoene. Vi startet også på grød/mos da hun blev 4mdr og maven har klaret sig fint. 

Kunne være jeg skulle give hende nogle rugbrødshapser, hun er helt vilD med at "tykke", er bare bange for at hun bliver kvalt i det /: 

Anmeld

9. april 2013

Chevro

AlberteSophie skriver:

Tusinde tak.

ja, jeg tror måske også at det er bedst at prøve frem, hun er ret fremme i skoene. Vi startet også på grød/mos da hun blev 4mdr og maven har klaret sig fint. 

Kunne være jeg skulle give hende nogle rugbrødshapser, hun er helt vilD med at "tykke", er bare bange for at hun bliver kvalt i det /: 

Ja der er ikke andet for :-) Men så længe hun gerne vil, er det bare at give hende så meget forskelligt som muligt. (:

Det bedste du kan gøre er at vise din datter at det er godt at spise og være glad - du må ikke være bange for det (: I tilfælde af at hun får noget i galhals, så tag begge hendes arme op af - over hovedet! Så kommer der automatisk op igen :-)

Ikke alt det med at slå i ryggen osv. Men stille og roligt tage hendes arme op i vejret ;-)

Anmeld

9. april 2013

modesty

Kunne han godt spise spaghettien ?

Jeg kan faktisk ikke huske om jeg brugte spaghetti da han var så lille. Måske det bare var kødsovs med tomat, gulerod (sørg for at guleroden bliver ordentligt udkogt), løg, squash, aubergine, nogle gange pastinak og persillerod. Det er jo også et fint måltid i sig selv.

Men ellers kan man vel hakke pastaen fint.

Jeg bruger rugpasta, som er sundere end hvedepasta. Den her - man kan bl.a. købe den i Spar (i hvert fald i vores):

http://www.nemlig.com/produkt/kolonial/pasta-ris-og-nudler/pasta/rug-pasta-fusilli-oko-fuldkorn-il-fornaio-350-g.aspx

Ellers i hvert fald køb fuldkornspasta - det kan man få i alle supermarkeder. 

Anmeld

9. april 2013

modesty

AlberteSophie skriver:

Tusinde tak.

Hun bliver ikke kvalt.  Jeg var ved at dø af skræk et par gange, da min søn lavede kvælnings- og opkastlyde, men deres gag-refleks sidder meget længere fremme end vores - netop så de ikke bliver kvalt, så derfor skal der ikke så meget til.

Anmeld

9. april 2013

baby012

AlberteSophie skriver:

Tak  Det skal HELT sikkert prøves

Håber det også bliver en succes hos jer  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.