Burde man ind berette til kommunen ? ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: burde jeg sende en indberetning ....

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.458 visninger
11 svar
20 synes godt om
6. april 2013

Anonym trådstarter

Jeg har en ''veninde'' bekendt som jeg overvejer og ind berette til kommunen, 

- vi startede i 10 klasse sammen på vuc, efterfølgene stoppede hun og blev sygememeldt og er nu på kontanthjælp . 

- men sagen er så den at hun jo er sygemeldt!

- hvor meget mener i man må lave når man er sygemeldt ...

hun er 20år og har en datter på snart 3år bor hjemme ved sine forældre det er dem som passer barnet . 

der går ikke 1 dag hvor der ikke står om nogle kan være sammen eller om der er nogle som vil med ud og køre eller andre ting i hverdagene 

men nu er hun så også begyndt hver weekendt og skrive om nogle kommer i byen eller folk er friske på og drikke .. 

- jeg tænker bare, der er da ingen grund til og sidde på kontanthjælp og være sygemeld hvis man ikke engang er syg .. 

hun er sygemeld fordi hun blev kørt ned i bil med en veninde og siger hun har slået nakken men sidst jeg spurt  til hvordan det gik med nakken var der ingenting .. 

burde jeg andmelde det eller burde jeg bare være ligeglad

på trods af hun går i byen vær weekend & ikke passer sin datter men får sine forældre til det .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

LilleChelle

Jeg synes ikke du skal andmelde hende for socialt bedrageri !

Man må gerne lave ting når man er sygemeldt - så længe det ikke er arbejdsrelateret. 
Fordi man er syg, betyder det ikke at man skal sidde hjemme i sofaen hele dagen lang. 

Anmeld

6. april 2013

lycly

Jeg synes ikke du bør indberette hende, bare fordi man er sygemeldt, skal man så bare ligge på sofaen hele dagen hver dag?

Jeg har selv en veninde som har fået en skade efter et biluheld. Og hun kan sagtens tage i byen og ses med venner, og hun arbejder nu også, men hun har så også dage hvor hun bare ingenting kan og hun kan da også mærke det i hverdagene, men hun gider bare ikke sidde på sin flade hele dagen.

Hvis det generer dig så meget, hvorfor så ikke bare spørge din veninde om ikke hun har lyst til at komme i arbejde hvis hun er frisk nok?

Anmeld

6. april 2013

FrkZier

Anonym skriver:

Jeg har en ''veninde'' bekendt som jeg overvejer og ind berette til kommunen, 

- vi startede i 10 klasse sammen på vuc, efterfølgene stoppede hun og blev sygememeldt og er nu på kontanthjælp . 

- men sagen er så den at hun jo er sygemeldt!

- hvor meget mener i man må lave når man er sygemeldt ...

hun er 20år og har en datter på snart 3år bor hjemme ved sine forældre det er dem som passer barnet . 

der går ikke 1 dag hvor der ikke står om nogle kan være sammen eller om der er nogle som vil med ud og køre eller andre ting i hverdagene 

men nu er hun så også begyndt hver weekendt og skrive om nogle kommer i byen eller folk er friske på og drikke .. 

- jeg tænker bare, der er da ingen grund til og sidde på kontanthjælp og være sygemeld hvis man ikke engang er syg .. 

hun er sygemeld fordi hun blev kørt ned i bil med en veninde og siger hun har slået nakken men sidst jeg spurt  til hvordan det gik med nakken var der ingenting .. 

burde jeg andmelde det eller burde jeg bare være ligeglad

på trods af hun går i byen vær weekend & ikke passer sin datter men får sine forældre til det .. 

Hun gør jo ikke noget hun ikke må?

jeg er selv meget imod socialt bedrageri og tror godt jeg kunne anmelde en bekendt - men lige i dette tilfælde mener jeg bare ikke det er et tilfælde af socialt bedrageri?

hvad er det du mener hun gør der er forkert?

Anmeld

6. april 2013

Miss-86

Undskyld, mig, men jeg kan ikke se nogen begrundelse, for at melde hende.

Selvom hun er sygemeldt, må hun gerne have et socialt liv og man kan ikke altid udadtil se, hvordan folk har det - Selvom de foretager sig en masse ting.

Så mit svar er NEJ!

Anmeld

6. april 2013

Miss-86

FrkZier skriver:

Hun gør jo ikke noget hun ikke må?

jeg er selv meget imod socialt bedrageri og tror godt jeg kunne anmelde en bekendt - men lige i dette tilfælde mener jeg bare ikke det er et tilfælde af socialt bedrageri?

hvad er det du mener hun gør der er forkert?

Jeg er enig med dig - Ser ikke lige problemet

Anmeld

6. april 2013

Kløver

Hvad er det du mener hun gør forkert, livet kan jo ikke gå i stå fordi man er langtidssygemeldt, og du ved jo ikke hvordan hun har det, eller hvordan hun har det hjemme.

Man skal passe på med at dømme andre, for man kan umuligt vide hele sandheden. Fordi man går hjemme, kan man sagtens ha brug for at komme ud og være sammen med andre og føle sig som en del af samfundet

Anmeld

6. april 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg er helt enig med de andre!!

Du ved jo heller ik hvordan hun har det, når hun er alene. Vh stine

Anmeld

6. april 2013

jydeinden

jeg er selv sygemeldt og kan roligt sige det ikke er nogen dans på roser.. og hvis hun har behov for at more sig i weekenderne og måske for en stund glemme det hun har været igennem.. så synes jeg ærligt det burde være hende vel ondt.. går vi virkeligt i så små sko nu om dage at man ikke kan være glad for at nogen kan bruge lidt energi på at more sig.. det lyder jo fandme som om at JEG skal være bange for at blive indberettet for tænk sig jeg sidder sgu ikke på den flade hver dag og vræler over mine smerter..

Anmeld

6. april 2013

wamse

Nej selvfølgelig skal du da ikke lave en underretning 

Kan simpelthen ikke se, hvad du vil lave en underretning omkring. 

Jeg synes så at det er vildt trist, så små sko nogle mennesker går i 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.