Nattevagt efter ægoplægning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.596 visninger
15 svar
4 synes godt om
6. april 2013

Anonym trådstarter

Hvad synes i? 

Jeg har spurt på klinikken, og de ok for at det må man gerne.. 

Men men, jeg synes bare jeg hørt at nattevagter ikke er så godt når man prøver at blive gravid eller er gravid.. 

Kom frisk med jeres menning og gerne en begrundelse 

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

ønskebørn74

Anonym skriver:

Hvad synes i? 

Jeg har spurt på klinikken, og de ok for at det må man gerne.. 

Men men, jeg synes bare jeg hørt at nattevagter ikke er så godt når man prøver at blive gravid eller er gravid.. 

Kom frisk med jeres menning og gerne en begrundelse 

På forhånd tak

Må indrømme jeg er blank.. 

Men.. 

Anmeld

6. april 2013

Nessie

Jeg har ind i mellem nattevagter, og har aldrig hørt at det skulle være et problem.

I princippet skulle der ikke være noget i vejen for at gå på arbejde efter ÆO, men om din psyke kan holde til det, er jo en helt anden snak

Anmeld

6. april 2013

babyolesen

Jeg er sygemeldt fra mit arbejde i 2 uger efter ægoplægning.

Lægen fortæller at jeg skal tage den med ro, og ikke løfte mere end 10 kg.

Jeg er i hjemmeplejen. Og der er det umuligt ikke at stresse. Jeg ka nok undgå ikke at løfte noget, men tager ingen chancer.

Syntes du skal blive hjemme, for ikke at tænke, at hvis nu det ikke lykkedes, var det så fordi du var på arbejde???

Og på den anden side, 14 dage hjemme, er lang tid, når gerne man vil høre en god nyhed!!

Anmeld

6. april 2013

mth1987

Jeg mener det måske er lidt overdrevet at sku blive hjemme. Nu ved jeg intet om æo om der er flere risiko osv. Men man burde da ku lave et alm stykke arbejde selvom man får lagt æg op? Man bliver jo ikke invalideret men hvis klinikken har sagt ok er det vel fint nok. Så længe din krop ikk udsættes for unødigt stress så burde kroppen vel ku klare det

Anmeld

6. april 2013

ønskebørn74

mth1987 skriver:

Jeg mener det måske er lidt overdrevet at sku blive hjemme. Nu ved jeg intet om æo om der er flere risiko osv. Men man burde da ku lave et alm stykke arbejde selvom man får lagt æg op? Man bliver jo ikke invalideret men hvis klinikken har sagt ok er det vel fint nok. Så længe din krop ikk udsættes for unødigt stress så burde kroppen vel ku klare det

Man må ikke løfte og stresse.. Og arbejdsgiveren får kompensation i tidsrummet..

Anmeld

6. april 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Jeg har ind i mellem nattevagter, og har aldrig hørt at det skulle være et problem.

I princippet skulle der ikke være noget i vejen for at gå på arbejde efter ÆO, men om din psyke kan holde til det, er jo en helt anden snak

Nej de siger jo også det man i princippet kan tgae direkte på job efter oplægningen..

Tror også jeg tager afsted..

hvad tænker du på med psyken?

Anmeld

6. april 2013

Anonym trådstarter

babyolesen skriver:

Jeg er sygemeldt fra mit arbejde i 2 uger efter ægoplægning.

Lægen fortæller at jeg skal tage den med ro, og ikke løfte mere end 10 kg.

Jeg er i hjemmeplejen. Og der er det umuligt ikke at stresse. Jeg ka nok undgå ikke at løfte noget, men tager ingen chancer.

Syntes du skal blive hjemme, for ikke at tænke, at hvis nu det ikke lykkedes, var det så fordi du var på arbejde???

Og på den anden side, 14 dage hjemme, er lang tid, når gerne man vil høre en god nyhed!!

Jeg har også fået afvide jeg ikke må have en belastning på mere end 12kg.. Men jeg tænker at det kan man godt undgå..

Og nu er det jo en nattevagt, ikke de vagter man laver mest, der er meget overvågning, men ellers.. Det er et bosted for udviklingshæmmede, og mange er selvhjulpne..

Jeg har ved første forsøg arbejdet som vanligt efter ÆO, den var negativ, valgte så ved andet forsøg at være hjemme i 14 dage efter ÆO også negativ.. Og det var nogle laaaaange 14 dage.. Så det gør jeg ikke igen, og de sagde også på klinikken at det slet ikke var nødvendigt at være sygemeldt i 14..

Bare passe en smule på indtil BP..

Anmeld

6. april 2013

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Nej man skal jo nemlig ikke "lade sig" invalidere sig.. Har prøvet og det hjalp ikke..

Og der i princippet ikke mere risiko end hvis man var gravid naturligt (som jeg har forstået det).. Jeg fik nemlig afvide ude på klinikken at når det bliver anbragt i livmoderen (hvilket det gør), kan man ikke gøre hverken fra eller til.. Ægget kan ikke "ryge ud" eller noget i den stil, de siger dog at hård træning, som spinning, styrke træning osv. skal man holde sig fra, samt koffein.. Men derudover kan man ikke gøre noget selv. Det er naturen der bestemmer

Anmeld

6. april 2013

Anonym trådstarter

ønskebarn74 skriver:

Man må ikke løfte og stresse.. Og arbejdsgiveren får kompensation i tidsrummet..

Får arbejdsgiveren kompentation? Hvordan?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.