Prøver at få et overblik...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

357 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. juni 2009

Sofia24

... over hvad jeg som studerende kan få af hjælp og støtte rent økonomisk, når jeg bliver mor  Synes det hele er lidt uoverskueligt og mange spørgsmål melder sig!
Min kæreste er udlært murer og jeg er på su i 3 år endnu... Vi er ikke gift, men samlevende.
Hvad kan jeg forvente at kunne få af økonomisk hjælp, når jeg bliver mor?

Knus Sofia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2009

MaleneG

Sofia24 skriver:

... over hvad jeg som studerende kan få af hjælp og støtte rent økonomisk, når jeg bliver mor  Synes det hele er lidt uoverskueligt og mange spørgsmål melder sig!
Min kæreste er udlært murer og jeg er på su i 3 år endnu... Vi er ikke gift, men samlevende.

Knus Sofia

Barsels SU.

Anmeld

26. juni 2009

Valle81

Sofia24 skriver:

Knus Sofia

Hver 3 måned får i den alm børnescheck.

Den ligger ca på 3500. Der er forskel i beløb alt efter hvor gammel barnet er. Kan ikke huske taksten for børn uver 3 år, men mener den er tæt på 4000. Som barnet bliver ældre falder taksten. Min datter er nu 5 og vi får lige godt de 3500.

Hvis hustandens indkomst ligger på under 478.000 kr samlet, kan i søge om friplads i dagpleje/vuggestue, når den tid kommer. I kan også søge om boligstøtte.

Det er vist det:0)

Anmeld

26. juni 2009

Mira0911

Sofia24 skriver:

Knus Sofia

Så vidt jeg ved ikke ret meget... Min storesøster får 5000,- i barsel ved su - Og være på barsel mens man er på su, kan jeg ikke få til at hænge sammen...
Hvad man får efterfølgende, ved jeg ikke lige...

Anmeld

26. juni 2009

Mira0911

Valle81 skriver:

Hver 3 måned får i den alm børnescheck.

Den ligger ca på 3500. Der er forskel i beløb alt efter hvor gammel barnet er. Kan ikke huske taksten for børn uver 3 år, men mener den er tæt på 4000. Som barnet bliver ældre falder taksten. Min datter er nu 5 og vi får lige godt de 3500.

Hvis hustandens indkomst ligger på under 478.000 kr samlet, kan i søge om friplads i dagpleje/vuggestue, når den tid kommer. I kan også søge om boligstøtte.

Det er vist det:0)

Børnechecken er steget... Jeg får 4100 til Julie..

Anmeld

26. juni 2009

Honningblomst

Kan du ikke få dobbeltklip i seks måneder....og efter kan du få det samme som inden du fik barn...5000kr brutto, men tilgengæld kan du låne mere og må tjene flere penge ved siden af...smiler
Knus Eva.

Anmeld

26. juni 2009

Sofia24

tak for svar piger!

Jeg kan få 12 ekstra su klip som jeg kan bruge som jeg vil...

Det som jeg var i tvivl om, er om jeg kan søge særligt uddannelses-tillæg hos min kommune (odense), men det er vist forskelligt fra kommune til kommune...

Er nu blevet lidt klogere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.