Solbrændt NU??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.025 visninger
13 svar
12 synes godt om
5. april 2013

SAL

Min dreng (snart 4) går i børnehave og de er udenfor rigtig meget! De sidste par dage er han blevet utrolig solbrændt - vi kan tydeligt se hvor hans elefant hue er gået til fx. desuden er han ret (sol)rød i hovedet! Øhm, solcreme er ikke lige aktuel nu eller hvordan? Og hvad med solens stråler på denne tid af året?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

Lilje82

SAL skriver:

Min dreng (snart 4) går i børnehave og de er udenfor rigtig meget! De sidste par dage er han blevet utrolig solbrændt - vi kan tydeligt se hvor hans elefant hue er gået til fx. desuden er han ret (sol)rød i hovedet! Øhm, solcreme er ikke lige aktuel nu eller hvordan? Og hvad med solens stråler på denne tid af året?

Hvis han får sol nu og I kan se det, så er det vel aktuelt med solcreme.

Anmeld

5. april 2013

SAL

Lilje82 skriver:

Hvis han får sol nu og I kan se det, så er det vel aktuelt med solcreme.

ja, det tænker jeg osse...men jeg er ikke helt klar over om det er "nødvendigt" ift. UVstrålerne?

Anmeld

5. april 2013

JustMe

Solcreme er aktuelt ved UV-indeks over 3. I dag har det været 2,4. Er han meget lys i huden? For så ville jeg starte nu

Anmeld

5. april 2013

Sara.

Det kunne have været mig der smed det oplæg op

Min søn bliver 3 søndag og han er også elefant hue rød idag.... Jeg har tænkt mig at snakke med børnehaven om det på mandag høre hvornår de finder solcremen frem, kan være jeg skal give en med selv hvis de gider smøre ham....

Synes det er tidligt

Anmeld

6. april 2013

Lilje82

SAL skriver:

ja, det tænker jeg osse...men jeg er ikke helt klar over om det er "nødvendigt" ift. UVstrålerne?

næ, det er jeg egentlig heller ikke

Anmeld

6. april 2013

SAL

JustMe skriver:

Solcreme er aktuelt ved UV-indeks over 3. I dag har det været 2,4. Er han meget lys i huden? For så ville jeg starte nu

Ja, han er meget lys! Og har osse luret på DMI...tror dælme jeg må til og igang med solcremen! Tak for svar!

Anmeld

6. april 2013

SAL

Sara. skriver:

Det kunne have været mig der smed det oplæg op

Min søn bliver 3 søndag og han er også elefant hue rød idag.... Jeg har tænkt mig at snakke med børnehaven om det på mandag høre hvornår de finder solcremen frem, kan være jeg skal give en med selv hvis de gider smøre ham....

Synes det er tidligt

Det er lidt vildt at tænke i solcreme når der stadig ligger klatter af sne hist og pist! Men omvendt...Man skal jo osse bruge det på skiferie Hmm...

Anmeld

6. april 2013

SAL

Lilje82 skriver:

næ, det er jeg egentlig heller ikke

Man kan se på DMIs hjemmeside hvordan det ser ud med UV-index

Anmeld

6. april 2013

Jibbe

Hvis han bliver solbrændt ville jeg smøre - uanset uv indeks

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.