Mme2/mme3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2013

Kløver

CAWI skriver:

Min dreng bliver 1 år lige snart.
Han får en flaske at falde i søvn på til natten.
Vi bruger NAN 2 som er fra 6-12 mdr.
Mit spørgsmål er nu: Skal vi skifte til NAN 3 når han er fyldt år?
Eller hvor længe kan man bruge NAN 2?

Ud over det, hvor gammel var jeres barn da det ikke længere behøvede flaske til natten?
Gik det helt af sig selv, eller tog i den fra barnet?

Vi brugte, efter råd fra sp, nan2 og ellers sødmælk, da nan3 ikke har nogen fordel, og kun er langt dyrere end alm mælk

Min datter bliver et år om lidt og får stadig nan2 på flaske efter behov, dvs mest en natflaske inden hun skal sove og indimellem en om natten men er ikke hver nat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2013

CaWi

LR85 skriver:

Altså jeg ville jo stoppe når barnet var ca et år. 

Han spiser bare ikke ret meget aftensmad, så han har jo brug for flasken til at få fyldt maven inden senge tid
Årh jeg synes det er svært.

Anmeld

6. april 2013

morethanperfect

CAWI skriver:

Min dreng bliver 1 år lige snart.
Han får en flaske at falde i søvn på til natten.
Vi bruger NAN 2 som er fra 6-12 mdr.
Mit spørgsmål er nu: Skal vi skifte til NAN 3 når han er fyldt år?
Eller hvor længe kan man bruge NAN 2?

Ud over det, hvor gammel var jeres barn da det ikke længere behøvede flaske til natten?
Gik det helt af sig selv, eller tog i den fra barnet?

Jeg ville stoppe når barnet er 1 år , så nej , vi har aldrig givet nan3 .. Syns det er noget fis , for så kan de få sødmælk osv.. 
Så må han jo bare spise noget mere til aftensmad .. 

Anmeld

6. april 2013

Elgaard73

Her gik vi bare over til almindelig sødmælk da han var et år... 

Det med hvornår flasken skal tages fra dem, kan jeg ikke svare på. Vores dreng er 16 måneder og får stadig en hyggeflaske om aftenen...  At han stadig får den, undskylder jeg lidt med at han ikke bruger sut , og at ligge med den flaske i et kvarters tid, er vel ikke værrer end de børn der falder i søvn/ sover med sut... Her tænker jeg med henblik på at få sutte-bid osv. ( Han får børstet tænder bagefter)

Ps : Vi har flyttet "flasketiden" ud af hans seng og ind på sofaen, så han ikke længere forbinder sin seng med at få flaske... Man kan vel kalde det et lille indledende skridt til at engang fravænne ham...

Anmeld

6. april 2013

Dinsen

CAWI skriver:

Han spiser bare ikke ret meget aftensmad, så han har jo brug for flasken til at få fyldt maven inden senge tid
Årh jeg synes det er svært.

min dreng blev 1 år her i marts... og han får stadig en "go nat" flaske...
hvornår vi får helt hold på flasken må tiden vise.. han er hvertfald ikke klar til at undvære den endnu...

Anmeld

6. april 2013

CaWi

morethanperfect skriver:

Jeg ville stoppe når barnet er 1 år , så nej , vi har aldrig givet nan3 .. Syns det er noget fis , for så kan de få sødmælk osv.. 
Så må han jo bare spise noget mere til aftensmad .. 

Kan jo desværre ikke forklare sådan et lille barn, at der ikke er mere mad at komme efter aftensmaden.
Vi har endda prøvet at skære eftermiddagsmaden i dagplejen væk, men han spiser ikke mere aftensmad af den grund.
Det eneste vi fik ud af det, var en dreng der var mere pylret når vi stod og skulle lave aftensmad.

Anmeld

6. april 2013

morethanperfect

CAWI skriver:

Kan jo desværre ikke forklare sådan et lille barn, at der ikke er mere mad at komme efter aftensmaden.
Vi har endda prøvet at skære eftermiddagsmaden i dagplejen væk, men han spiser ikke mere aftensmad af den grund.
Det eneste vi fik ud af det, var en dreng der var mere pylret når vi stod og skulle lave aftensmad.

Nej men det finder han jo hurtigt ud af at der ikke er  

pas på det ikke blir en dårlig vane for ham ..

vågner han om natten hvis ikke han får sin flaske ?

Anmeld

6. april 2013

CaWi

morethanperfect skriver:

Nej men det finder han jo hurtigt ud af at der ikke er  

pas på det ikke blir en dårlig vane for ham ..

vågner han om natten hvis ikke han får sin flaske ?

Det ved jeg ikke om han gør. For vi har jo (siden jeg stoppede med at amme og gik over på flaske) givet ham en hver aften at falde i søvn på.
Så det er helt nyt for mig det med at han jo på et tidspunkt skal falde i søvn uden flaske. Jeg har bare ikke ville gøre det endnu, da han sjældent spiser meget til aften.

Den sidste uge har han dog spist lidt mere end han plejer at gøre til aften.

Anmeld

6. april 2013

LR85

Altså vi giver mange store og små måltider gennem dagen, aftensmad ved 17-18 tiden, og igen lidt øllebrød/kartoffelmos eller lign ved 19-20 tiden alt efter hvornår han skal i seng. 

Og så måske en tår almindelig mælk, men ellers først morgenmad ved 7 tiden

Anmeld

6. april 2013

mortilnoahogmelina

Jeg er af den mening at barnet selv siger fra når det ikke har brug for en godnat flaske længere . Og jeg kan virkelig ikke se hvad mælk skulle skade et barn for dårlig vane eller ej . Noah fik en godnat flaske med alm mælk i inden han skulle sove helt indtil han var 18 måneder . Og han har skam ikke taget skade .
Ingen børn kommer i skole med en sutteflaske i hånden . Hvis du har lyst til ham stadig skal have en godnat flaske så giv enten alm mælk eller nan 2 .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.