Frivillig anbringelse af barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

556 visninger
3 svar
4 synes godt om
5. april 2013

Anonym trådstarter

har et spørgsmål som jeg håber en kan hjælpe mig med derude. Hvis x får sit barn i plejefamilie altså det der kaldes en frivillig anbringelse har faren til barnet så lov til at få barnet på weekend? Hvis han ikke har mulighed for at have barnet alene hos sig fuld tid pga arbejdstider? og x og faren til barnet er ikke sammen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2013

Anonym trådstarter

5. april 2013

baby012

Anonym skriver:

har et spørgsmål som jeg håber en kan hjælpe mig med derude. Hvis x får sit barn i plejefamilie altså det der kaldes en frivillig anbringelse har faren til barnet så lov til at få barnet på weekend? Hvis han ikke har mulighed for at have barnet alene hos sig fuld tid pga arbejdstider? og x og faren til barnet er ikke sammen..

Ja det mener jeg bestemt.. 

Men det kommer nok an på hvordan kommunen ser på det, og ser på hvad der er bedst for barnet.. 

Hvad med at ringe og snakke med sagsbehandler ??? 

Anmeld

5. april 2013

Nemesis

ja der er stadig mulighed..og faktisk pligt til fra kommunens side at sørge for der er kontant til forældrene også selvom der ikke er del i forældremyndighed.

Jeg tænker dog, om det ikke er bedre for barnet at bo hos far, som så kan få aflastning de dage hvor han har skæve arbejdstider.

Det er ikke kun en langt bedre løsning for barnet, men også en langt biligere løsning og giver barnet mulighed for at være primært med en forælder.

Man kan godt få aflastning og hvis det her et et spørgsmål om anbringelse eller behov for aflastning så er jeg sikker på kommunen vil hjælpe således at barnet kan bo hos far.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.