BiderI igen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

507 visninger
5 svar
3 synes godt om
4. april 2013

stm2812

Først og fremmest vil jeg gerne lige pointere at jeg har IKKE og kan ikke forestille mig at jeg vil komme til at bide mit barn ! 

Men er meget interesseret i at høre andres synspunkter på dette emne.  Jeg sad i dag og snakkede med min chef og souschef og på en måde kommer vi ind på emnet, og de sidder og fortæller at de har bidt deres barn. Ikke alt for hårdt, men så barnet kan vide at det gør ondt når man bider.. 

Og det blev jeg egentlig lidt overrasket over, for tanken om at bide min 2 årige datter, ja det ligger mig bare fjernt. Hun ved vi ikke vil have hun bider og får selvfølgelig skæld ud hvis hun gør, da det ikke er acceptabelt, men at bide hende??! Det kan jeg altså ikke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

twinny

Nej aldrig om tanken kunne falde mig ind. Hvad så når børnene slår dem?

Mine børn bed mig en overgang, men det var kærligt. Og det er gået over.

Anmeld

4. april 2013

stm2812

twinny skriver:

Nej aldrig om tanken kunne falde mig ind. Hvad så når børnene slår dem?

Mine børn bed mig en overgang, men det var kærligt. Og det er gået over.

Netop! Var også min tanke om man så skal slå sit barn, hvis barnet slår en. 

Jeg tror da på at når jeg hæver stemmen og siger nej til Ronja, at så lærer hun at hun ikke må bide/slå eller hvad hun nu end gør. kan virkelig ikke forestille mig at skulle bide hende

Anmeld

5. april 2013

Happiness

Nej da! Man kan da ikke sige til sit barn at h*n ikke må bide, for så selv at bide. 

Jeg siger "nej, jeg vil ikke have du bider" til Lukas, eller "Det gør ondt, av". Og han siger så "ae ae" bagefter og aer mig på hovedet, for at gøre det godt igen Så tror sagens de kan forstå det uden at man skal "vise" dem smerten...

Lukas er 1½ år.

Anmeld

5. april 2013

stm2812

Happiness skriver:

Nej da! Man kan da ikke sige til sit barn at h*n ikke må bide, for så selv at bide. 

Jeg siger "nej, jeg vil ikke have du bider" til Lukas, eller "Det gør ondt, av". Og han siger så "ae ae" bagefter og aer mig på hovedet, for at gøre det godt igen Så tror sagens de kan forstå det uden at man skal "vise" dem smerten...

Lukas er 1½ år.

årh glad for at jeg ikke er den eneste som synes det måske er lidt voldsomt at gøre. Og det er jo kun en fase og for at teste grænser af de gør det. Er i hvert fald ikke i tvivl om at min datter ikke gør det fordi hun er ondskabsfuld... Men sådan er børn bare... Og jeg kan nu heller ikke mindes at jeg nogensinde er blevet bidt af min mor, men jeg ved da godt jeg ikke skal rende rundt og bide folk

Anmeld

8. april 2013

Camillakn

Det er præcis den samme som når man slår sine børn over fingrene når de rør ved ovnen eller stikkontakterne. Kunne aldrig falde mig ind! Jeg kommer heller aldrig til at bide vores søn. Som en anden siger er det jo fuldstændig grotesk at forklare sit barn at de ikke må og så selv gøre det. 

Jeg får min søns øjnkontakt og siger Jeg vil ikke ha det Oliver. Det gør ondt. Så griner han bare ad mig, men ja. det er jo bare en reaktion de kommer med. 

Det med at de mærker smerten ved at blive bidt skal de jo nok komme til. Min søn er da kommet hjem med bidemærker fra andre børn. Så den har de nok mærket. Tror os at bid avler videre. Hvis min søn er blevet bidt i vuggestuen så bider han også mig herhjemme. Det er jo det samme når de spiser, når børn spiser sammen med andre børn har de også tildens til at spise mere selv. 

Men det er bare en teori og et meget langt indlæg 

Men er helt enig med dig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.