advarsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2013

mariamiss6

Der har åbenbart været en der har taget sin, blev forbrændt(måske stød) og døde.

Altså. Jeg har nu også tit snakket mens min har ladet.....

Jeg gætter på at der har været en løs forbindelse i ledningen (der hvor ledningen sidder fast på selve stikket) og det der er sket er at vedkommende har fået et ordentligt stød,og tilhørende forbrænding. 

Det kan ske når man står med dit glattejern, hvis ikke man er opmærksom på at holde øje med løse forbindelser på ledningerne.

Min søster har prøvet det, nøjagtig med sit glattejern, hun fik et ordentligt stød, og temmelig ulækkert og dybt brandsår i håndfladen. Simpelthen fordi ledningen har revet sig løs.

Og så sent som igår skiftede jeg selv en stikdåse her i hjemmet, fordi den pludselig havde fået sig en løs forbindelse, og lå og gnistrede i tide og utide på mit gulvtæppe i stuen. 
I øvrigt en ledning både jeg og ungerne kommer i nærheden af mange gange dagligt, fordi det netop er den vi bruger til at lade diverse apparater.

Altså, alt som har en ledning på sig medfører potentiel brand og stød fare.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

TNBC

mariamiss6 skriver:

Jeg gætter på at der har været en løs forbindelse i ledningen (der hvor ledningen sidder fast på selve stikket) og det der er sket er at vedkommende har fået et ordentligt stød,og tilhørende forbrænding. 

Det kan ske når man står med dit glattejern, hvis ikke man er opmærksom på at holde øje med løse forbindelser på ledningerne.

Min søster har prøvet det, nøjagtig med sit glattejern, hun fik et ordentligt stød, og temmelig ulækkert og dybt brandsår i håndfladen. Simpelthen fordi ledningen har revet sig løs.

Det skal jeg ikke kunne sige. Men det kan man jo ikke se vel.. men ja der er meget der kan gøre det, men man skal alligevel passe på.

Anmeld

4. april 2013

mariamiss6

mariamiss6 skriver:

Og så sent som igår skiftede jeg selv en stikdåse her i hjemmet, fordi den pludselig havde fået sig en løs forbindelse, og lå og gnistrede i tide og utide på mit gulvtæppe i stuen. 
I øvrigt en ledning både jeg og ungerne kommer i nærheden af mange gange dagligt, fordi det netop er den vi bruger til at lade diverse apparater.

Altså, alt som har en ledning på sig medfører potentiel brand og stød fare.

Jeg har sågar en gang haft en chef til at stå og grine af mig, fordi han syntes jeg var sippet, når jeg nægtede at sidde i kassen, så længe der lå en knækket ledningen 2 cm over mit lår, som slog nogle vilde blå lyn, med TYDELIG smæld-lyd.....

Han  var modig nok til at reparere ledningen med helt almindeligt klisterbånd 

Anmeld

4. april 2013

mariamiss6

Yurie skriver:

Det skal jeg ikke kunne sige. Men det kan man jo ikke se vel.. men ja der er meget der kan gøre det, men man skal alligevel passe på.

Oftest kan man faktisk godt se det jo. 

Det er når ledningspakningerne knækker, sådan at du kan se indmaden i ledningen. 

Du har garanteret på et eller andet tidspunkt i dit liv haft et apparat eller en stikdåse, eller en lampe, med løs forbindelse. Den opstår som sagt når gummimaterialet går i stykker, eller med håndholdte apparater ofte der hvor ledningen sidder i selve apparatet.

Jeg synes bare lige det var værd at nævne hvad der nok er sket (hvis det da selvfølgelig ikke er en eller anden overspænding i selve telefonen som har fået den til ligefrem at eksplodere i samme øjeblik den kom op til hovedet).

Men uanset hvad er det vigtigt at holde tjek på alle ledninger i huset i ny og næ. har man et apparat som svigter periodisk er der stor chance for en løs forbindelse et eller andet sted i apparatet. i de fleste tilfælde holder det før eller siden bare helt op med at virke, men i andre tilfælde kan man jo være uheldig at stå med det i hånden lige når det sker, og så er man jo lidt prisgivet.

Anmeld

4. april 2013

TNBC

mariamiss6 skriver:

Jeg har sågar en gang haft en chef til at stå og grine af mig, fordi han syntes jeg var sippet, når jeg nægtede at sidde i kassen, så længe der lå en knækket ledningen 2 cm over mit lår, som slog nogle vilde blå lyn, med TYDELIG smæld-lyd.....

Han  var modig nok til at reparere ledningen med helt almindeligt klisterbånd 

Ja, man skal passe på med de dumme ledninger.

Anmeld

4. april 2013

wamse

Jeg har tit taget den eller snakker i den når den lader, det er næsten uundgåeligt, for jeg snakker hele tiden, og derfor lader den hele tiden Ihvertfald ifølge min kæreste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.