Flytning og VS

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Flytte nu eller senere

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

685 visninger
10 svar
1 synes godt om
4. april 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Hvad ville I gøre i følgende situation:

Fået ny lejlighed ca. 3 km fra hvor I bor nu.

Der er VS-BH i nærheden af det nye sted.

I ønsker barnet skal flytte til den anden VS-BH inden skolestart for at lære børnene der at kende som kommer til at starte skole med.

MEN hvordan gøres det bedst?

Ville I flytte barnet i forbindelse med flytning til den nye lejlighed (altså med det samme så der er en form for cleanbreak)

Vente til at barnet har fundet sig til rette i den nye lejlighed og så flytte til den anden VS?

eller vente til barnet skal starte i BH og så flytte der?

Vores søn er 1½ Han er mixet med det med nye mennesker så synes det er svært at vurdere hvad der er bedst lige nu...

Håber I vil komme med gode råd og input i forhold til flytning generelt også

Han går fra at sove i samme rum som os til at skulle have sit eget værelse... har planlagt at han den første måneds tid eller sådan stadig sover i samme rum som os og så langsomt ændre det så han til sidst sover i sit eget værelse... f.eks. ved at lurtid bliver inde på værelset i weekenderne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

HoltSchmidt

Jeg ville vente med at flytte ham til han er faldet godt til i den nye lejlighed.

Lige efter flytningne ville jeg beholde ham i soveværelset og så stille og roligt flytte ham ind på sit eget værelse. Enten inden flytning af pasning eller efter flytning af pasning.

Tror ellers det vil blive en for stor mundfuld til ham, hvis hele hans hverdag pludselig blev lavet om.

Men børn er jo forskellige og de kan reagerer helt anderledes end man regner med de gør. Så mærk dig frem og se hvad der føles rigtigt for ham/jer.

Anmeld

4. april 2013

helle85

Wampires skriver:

I ønsker barnet skal flytte til den anden VS-BH inden skolestart for at lære børnene der at kende som kommer til at starte skole med.

Ville I flytte barnet i forbindelse med flytning til den nye lejlighed (altså med det samme så der er en form for cleanbreak)

Vente til at barnet har fundet sig til rette i den nye lejlighed og så flytte til den anden VS?

Vores søn er 1½ Han er mixet med det med nye mennesker så synes det er svært at vurdere hvad der er bedst lige nu...

Han går fra at sove i samme rum som os til at skulle have sit eget værelse... har planlagt at han den første måneds tid eller sådan stadig sover i samme rum som os og så langsomt ændre det så han til sidst sover i sit eget værelse... f.eks. ved at lurtid bliver inde på værelset i weekenderne...

personlig ville jeg vente med at flytte ham og kun flytte ham hvis i ikke er tilfreds med vs.

vi startede med at flytte ca 10 km(vil jeg mene der er og der flyttede vi kun dagpleje (efter vi var kommet på plads) på min dreng fordi de ikke kunne opfylde hans behov.

efter at de begge startede i børnehave, valgte vi at flytte dem til en børnehave der lå 5 km væk, det var efter min dreng havde gået der i 1,5 år og min pige i 3 mdr da de heller ikke kunne tage sig af min dreng behov og han faldt aldrig til der. da flyttet vi så til samme by et års tid efter, og da vi havde boede der en vinter så valgte vi at flytte igen, da huset var utæt(der lå vand under køkken gulvet osv) det ligger 5 km den anden vej, men børnen er blevet gående i den samme børnehave, da vi endelig fik en god børnehave som kunne vare tage hans behov og ikke forventer at alle børn er ens. nu er de startede i sfo(skal i skole til sommer) i samme distrikt hvor børnehaven ligger, og jeg tager bussen frem og tilbage, det tid/penge vil jeg gerne ofre på at mine børn er et sted hvor de kan li at værer. vi cykler dog om sommeren

det blev lidt langt men det jeg vil frem til er at jeg syntes at hvis i kan lige vs og kommene børnehave så ville jeg nok lade ham gå der nå det nu kun er 3 km.

Anmeld

4. april 2013

Pikku Myy

Wampires skriver:

Jeg ville gøre det omvendt: Alle sover på din søns værelse de første par nætter, og så flytter I ind til jer selv.

Sådan gjorde vi da vi flyttede og min søn fik sit eget værelse, og det var faktisk ham, der bad os om at flytte ud af hans værelse efter 2 nætter

Anmeld

4. april 2013

Wampires

tak for svar og stemmer indtil nu

rart med lidt input

det skal siges at vi ikke er specielt glade for VS men han er tryg ved dem og glad for at være der... Har bare oplevet nogle episoder der gør jeg gerne ville flytte ham men det skal bare passe ind og vi skal self lige få plads et andet sted også...

Anmeld

4. april 2013

modesty

Wampires skriver:

Jeg snakkede med min SP om noget med forandringer i en anden sammenhæng. Og hendes råd var helt klart: Gør det hele på én gang. Det trækker bare usikkerheden ud hvis der først kommer én ny ting og derefter endnu en ny ting når barnet lige er faldet til ro og tror at alt er normaliseret igen.

Min dreng er også halvandet.

Anmeld

4. april 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville vente med att flytte institution til han skal i børnehaven. For på det tidspunkt ville han alligevel skulle flytte

Anmeld

4. april 2013

Mamalou

Hvis det kan lade sig gøre, så ville jeg vente til han skal starte i BH. Sådan en lille gut skal have så få skift som mulig En flytning kan desuden være en stor omvæltning i sig selv.

Vh. Louise

Anmeld

5. april 2013

Wampires

uhh flere indlæg YAY jo flere jo bedre

Nå lidt info til Jer der har svaret ovenover denne...

@modesty: det var også sådan lidt det jeg tænkte på og så alligevel kan det jo være meget at få det hele på en gang...

@mor : Hans nuværende VS har også BH i nogle lokaler lige ved siden af, deres udeområder er delt med et trådhegn. Så det nye ved BH ville være nye voksne og lidt nye børn men der ville være nogle af dem han kender nu der ville blive flyttet samtidigt med ham...

@Mamalou: Ja var også det jeg tænkte på, men som modesty skriver så kan det måske også være bedst at tage det hele på en gang så det er et clean break fra gammelt til nyt...

Anmeld

5. april 2013

Tulle28

Jeg tror jeg ville vente med at flytte ham, til han skal starte i BH. Ifm flytningen kunne I jo starte med at lade ham sove hos jer en måneds tid og så rykke ham på eget værelse, så det ikke blev alt for utrygt for ham?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.