Wampires skriver:
Hvad ville I gøre i følgende situation:
Fået ny lejlighed ca. 3 km fra hvor I bor nu.
Der er VS-BH i nærheden af det nye sted.
I ønsker barnet skal flytte til den anden VS-BH inden skolestart for at lære børnene der at kende som kommer til at starte skole med.
MEN hvordan gøres det bedst?
Ville I flytte barnet i forbindelse med flytning til den nye lejlighed (altså med det samme så der er en form for cleanbreak)
Vente til at barnet har fundet sig til rette i den nye lejlighed og så flytte til den anden VS?
eller vente til barnet skal starte i BH og så flytte der?
Vores søn er 1½
Han er mixet med det med nye mennesker så synes det er svært at vurdere hvad der er bedst lige nu...
Håber I vil komme med gode råd og input i forhold til flytning generelt også 
Han går fra at sove i samme rum som os til at skulle have sit eget værelse... har planlagt at han den første måneds tid eller sådan stadig sover i samme rum som os og så langsomt ændre det så han til sidst sover i sit eget værelse... f.eks. ved at lurtid bliver inde på værelset i weekenderne...
personlig ville jeg vente med at flytte ham og kun flytte ham hvis i ikke er tilfreds med vs.

vi startede med at flytte ca 10 km(vil jeg mene der er og der flyttede vi kun dagpleje (efter vi var kommet på plads) på min dreng fordi de ikke kunne opfylde hans behov.
efter at de begge startede i børnehave, valgte vi at flytte dem til en børnehave der lå 5 km væk, det var efter min dreng havde gået der i 1,5 år og min pige i 3 mdr da de heller ikke kunne tage sig af min dreng behov og han faldt aldrig til der. da flyttet vi så til samme by et års tid efter, og da vi havde boede der en vinter så valgte vi at flytte igen, da huset var utæt(der lå vand under køkken gulvet osv) det ligger 5 km den anden vej, men børnen er blevet gående i den samme børnehave, da vi endelig fik en god børnehave som kunne vare tage hans behov og ikke forventer at alle børn er ens.

nu er de startede i sfo(skal i skole til sommer) i samme distrikt hvor børnehaven ligger, og jeg tager bussen frem og tilbage, det tid/penge vil jeg gerne ofre på at mine børn er et sted hvor de kan li at værer. vi cykler dog om sommeren

det blev lidt langt men det jeg vil frem til er at jeg syntes at hvis i kan lige vs og kommene børnehave så ville jeg nok lade ham gå der nå det nu kun er 3 km.