optimistmor skriver:
Det startede mandag aften med 39,5, hele tirsdag med ca 40 i feber, vi kommer til vagtlægen ved 6tiden og får konstateret mellemørebetændelse og nu onsdag ok igennem- vi valgte at tage på tur istedet for at sidde hjemme. men feber igen onsdag her hen af aften!
Min dreng er EKSTREMT morsyg og meget hængende når han er syg.. han skal holdes i hånd eller siddes med for at falde i søvn, og når han endelig er lidt vågen hvor bleer skal skiftes, der laves mad, han skal tilbydes 3-4 forskellige retter i håb om at bare få 1 i ham (varm mad om aftenen kun, ellers alt andet budt når han vågner, brød med diverse slags pålæg, yoghurt, morgenmadsprodukter er forsøgt, det eneste jeg sådan set får i ham er juice) opvasken hober sig op og hjemmet roder mere og mere fordi jeg ikke får hænderne frie og herfor har jeg hverken haft mulighed eller overskud til at tage opvask eller rydde op...
hvordan klarer i enlige jer? altså bevarer roen og overblikket med syge børn? gode råd modtages med glæde
ps: min dreng er 2,8år og kan ikke presses af med tv, dette er forsøgt, han græder bare og siger nej. han kan lokkes til at sidde nogenlunde stille i 5min af gangen med min tablet, men den har han kun under opsyn da jeg er sart over den, og han trykker på ALT derpå... og i dag til aften vil han ikke drikke så jeg kan ikke få medicin i ham :-( afførende! hjælp hvad gør man her når den lille spire nægter at drikke?
Æv. Det er virkelig hårdt når de bliver så morsyge. Hader også bare når man har de perioeder, hvor alt andet bare sejler fordi man ikke har hænderne fri i mere en 2 min ad gangen. Og når der så endelig er nattero, er opvasken også bare det sidste man gider!
Der er nok ikke meget andet for end at lukke øjnene for det, og glæde dig over at det snart er overstået.
Mht spisning, har vi fundet et "mirakelmiddel" for vores datter. Ved ikke om du kender det, men det er noget som hedder mannagrød. Du kan købe mannagryn i de store supermarkeder som føtex og bilka. Det er nemt at lave og der er vejledning på pakken (husk sødmælk!)
Det smager som risengrød men grynene er så fine og bløde, at det bare glider uforstyrret ned igennem halsen og varmer dejligt. Det er det eneste min datter vil spise i løbet af dagen når hun er syg. Jeg har endda selv prøvet det, da min hals var helt smadret, og det var virkelig rart (særligt med kanel og smørklat
). Så det var måske et forsøg værd 
God bedring med ham!