Bider i tøjet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.045 visninger
7 svar
5 synes godt om
3. april 2013

Alexander&Lærke

Min søn på 5,5 år bider så meget i sit tøj, at vi hvert år/efter hver sæson må smide jakker og flyverdragter ud,ikke fordi de er slidt op, men blot fordi han har bidt så meget i lynlåsen at den til sidst går i stykker. Har snakkede med ham om det, et utal af gange men det får ham ikke til at lade være. Min datter på 20 md, er også så smidt begyndt, men hendes jakke kan jeg endnu låne lidt ned så er det ikke så slemt med hende, men Alexander han bider/sutter på alt tøj især udetøjet. Han bider også negle/sutter på fingre, nu har jeg købt sådan noget som smager grimt  til neglene, da jeg slet ikke kan få ham til at holde op. Er der nogen gode råd md hvad jeg gør med tøjet? Hvordan kan man forhindre ham i gøre det.... Er det et tegn på noget andet end dårlig vane? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Alexander&Lærke skriver:

Min søn på 5,5 år bider så meget i sit tøj, at vi hvert år/efter hver sæson må smide jakker og flyverdragter ud,ikke fordi de er slidt op, men blot fordi han har bidt så meget i lynlåsen at den til sidst går i stykker. Har snakkede med ham om det, et utal af gange men det får ham ikke til at lade være. Min datter på 20 md, er også så smidt begyndt, men hendes jakke kan jeg endnu låne lidt ned så er det ikke så slemt med hende, men Alexander han bider/sutter på alt tøj især udetøjet. Han bider også negle/sutter på fingre, nu har jeg købt sådan noget som smager grimt  til neglene, da jeg slet ikke kan få ham til at holde op. Er der nogen gode råd md hvad jeg gør med tøjet? Hvordan kan man forhindre ham i gøre det.... Er det et tegn på noget andet end dårlig vane? 

Lytter lige med da min søn på snart 4 bider i hans tøj ogs ! Og især hans Jakke

Anmeld

3. april 2013

Alexander&Lærke

MarleneOlsen skriver:

Lytter lige med da min søn på snart 4 bider i hans tøj ogs ! Og især hans Jakke

okay ja det er bare for træls. 

Anmeld

3. april 2013

optimistmor

kan dine børn være stressede? have ubehag? det kan være i institutioner, eller hvis du er en smule stresset og de reagerer sådan på det?  jeg ved nogle børn kan blive fysisk syge, meget utålmodige eller meget pyldrede ved sådanne situationer (heriblandt min egen)...

eller måske det giver dem en form for tryghed ligesom babyer bruger sutten?

Anmeld

3. april 2013

Xolia

Lytter lige med - kender det kun alt for godt... 

Min søn, 8½ år bider i alt - laver store huller i ærmerne på blusen så hans tøj ligner noget der er løgn... føler mig af og til som en dårlig mor der ikke giver min søn ordentligt tøj - men selv nye bluser bliver tygget i....

Det gælder nærmest alt - jakker, bamser, ja alt... :-(

Anmeld

3. april 2013

tine1985

Alexander&Lærke skriver:

Ved godt det nok ikke lige er det svar du søger, men vil bare lige gøre dig opmærksom på at man kan få skiftet lynlås hos en skrædder for 100-150 kr. Så hvis du ville genbruge/gemme hans overtøj er det jo en mulighed.

Kan desværre ikke svare dig på hvorfor han gør det og hvordan du kommer af med problemet 

Anmeld

4. april 2013

MissMona

Alexander&Lærke skriver:

Kan du ikke putte noget af det du putter på neglene på lynlåsen også?

Anmeld

4. april 2013

alonso

Min datter har også gjordt det meget, men dog mest i hendes bluser, og når hun sad og så fjernsyn, jeg købte en "sutte bamse" som vi kalder den til hende, og nu henter hun den og tykker i hvis hun har brug for det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.