Underholdning til 30 års fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.783 visninger
1 svar
0 synes godt om
3. april 2013

Mamalou

Min bedste veninde fylder 30 år i juni, hvor hun også vil holde stor fest. Jeg vil rigtig gerne komme med noget underholdning, og søger hjælp til hvad det kan være. 

Jeg er tilbøjelig til at betale mig fra det og få en til at komme og underholde. Jeg er ikke meget for at stille mig op og være "centrum" for en stor flok... 

Så skyd løs med alle de ideer I har

Festen afholdes i Aalborg.

Vh. Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2013

khaleesi

Mørke navneleg:

Denne navneleg foregår i mørket – udenfor eller inde. En person sidder i midten af en rundkreds. Den i midten lyser med en lommelygte på en person og spørger ham: Hvem er dine naboer? Så lyser han et kort øjeblik på den person, som sidder til højre og til venstre for ham, der skal svare. Kan han ikke navnene på de to ved siden af ham, rykker han selv ind i midten. Deltagerne bytter jævnligt plads, så det bliver sværere.

Min bedstemor er syg leg:

Alle gæster skal have en tændstik. Den skal man så putte i munden, så den holdes med tænderne (munden gaber højt). En spiller starter legen ved at sige til sin sidemand til venstre: “Min bedstemor er syg.. Sidemanden skal så spørge: “Hvad fejler hun da?” (uden tændstik i munden). Så skal ham med tændstikken i munden finde på en sygdom f.eks. lungebetændelse, skoldkopper, forkølelse osv. Han skal blive ved med at sige dette ord med tændstikken i munden til sidemanden har forstået det. Nu er det så sidemandens tur. Han starter også med at sige, at hans bedstemor er syg osv. Men han skal huske alle de andre sygdomme, der er blevet sagt inden han tilføjer en ny. Siger han en forkert rækkefølge, skal han drikke og spillet starter forfra. Det kan blive meget morsomt at se og høre på!

Flødebolle med kniv og gaffel leg:

Der er to hold, som sidder på hver sin side af bordet med en flødebolle foran sig. Den første deltager på hvert hold begynder at spise sin flødebolle med kniv og gaffel og luffer på! Når han er færdig, giver han lufferne videre til den næste i rækken, som spiser sin flødebolle osv. Det hold der først er færdige med alle flødebollerne er vindere.

Stå på række efter alder uden at tale sammen:

Sjov for både børn og voksne. Man skal kommunikere med hænder og fødder – men ikke munden! Fremgangsmåde Deltagerne deles i 2 hold med min. 10 på hver. Grupperne får til opgave at stille sig i række efter fødselsdato, sådan at hvis man er født d. 1. januar skal man stå forrest. Årstallet tæller ikke med. Deltagerne må ikke snakke sammen, kun bruge fagter. Når holdene mener de er færdige, sætter de sig ned. De siger nu deres fødselsdato, så man kan se, om rækkefølgen er rigtig. Vinderne er det hold, som har hele rækken rigtig. Hvis der er flere hold med rigtig...

Her var i hvert fald lidt idéer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.