Min familie og jeg er i den situation at vi er flyttet i et stort nyt rækkehus, men en tre dobling af vores husleje. Da vi er studerende, er vi afhængige af boligstøtte. Jeg søgte for præcis 4 måneder siden, og har ikke fået boligstøtte eller lovning på et beløb. Undskyldning var at de manglede et domkument, som flere gange er blevet overført og underskrevet, men da deres system ikke fungerede fik de ikke det sidste dokument. Lang historie kort, nu er det ikke borgerservice, men udbetaling Danmark der skal varetage boligstøtten.
Mit spørgsmål lyder på, hvor længe er det rimeligt at vi skal vente synes I, og er der nogen ideer til hvad jeg stiller op, jeg har ringet og rykket, men de siger de har travlt.
Problemet er at vi snart er nød til at låne de penge vi er i underskud pågrund af de manglende penge, så er ved at være frusteret. Og det kan man næsten ikke med det privilegie vi har i at kunne få sådan en ydelse i Danmark, men vi havde aldrig sagt ja til nu bolig, hvis vi ikke kunne få boligstøtte ;(
Anmeld