Ååårh det er altså til grin....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

580 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. juni 2009

Bondepigen

Jeg fik af vide i dag, at dagplejeren Emma havde fået tilbudt en plads hos, alligevel ikke kunne tilbyde hende den plads, da hun fik af vide, at Emma har gips på... (Det vidste pladsanvisningen altså godt for længe siden, for det har jeg fortalt dem flere gange) Hvorfor havde de ikke fortalt hende det inden.

"Nå, men hvad så? Skriver I så til jobcentret og fortæller dem, at hun ikke kan blive passet, så de ikke tager min kontanthjælp?" spurgte jeg. Hun sagde så, at hun ville ringe til jobcentret og høre, hvad hun skulle gøre.. Senere ringede hun så og sagde, at det kunne de ikke gøre, for der var en anden som kunne have hende... "Hmm", sagde jeg så. "Emma har en speciel stol hun skal sidde i, når hun spiser, som jeg ikke kan transportere frem og tilbage hver dag. Desuden kan dp'en ikke komme ud og gå med børnene, for Emma kan ikke være i en barnevogn sammen med de andre børn. Der er bleskift, som er lidt svært, når man ikke er i træning... osv. osv"

Hun sagde, at sådan var det. Når hende den anden har sagt, hun kan have hende, så er det desværre sådan det. er... Men jeg kunne jo selvfølgelig selv bestemme, hvor meget jeg vil bruge pladsen, hvis ikke jobcentret sætter mig igang med noget. Men det er bare ikke godt nok til mig, for hvad nu hvis jeg bliver sendt ud i noget, så kan jeg jo ikke bare selv bestemme.

Jeg tog en beslutning og fandt nummeret til hende, som de havde sagt kunne have Emma. Jeg ville fortælle hende, hvad det indebar at passe hende, og høre om hun var sikker på, hun kunne klare det samtidig med de andre børn.

Jeg ringede til hende...og ved I hvad? Hun havde aldrig hørt om Emma.... Hvad er det så for noget værre fis? Hun kunne da godt se det ikke var nemt for hende selv hvis det var, og heller ikke rart for mig...

Og når hun ikke engang havde hørt fra dem, og de havde sagt til mig at hun kunne have hende, så ville hun da i hvert fald lige ringe til dem og høre, hvad det handler om... og nu ringer jeg lige til dem osse i morgen, og hører hvad det er for noget...
Helt ærligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2009

sarahb

Ej det er simpelthen for meget..helt seriøst... det er pinligt

Anmeld

26. juni 2009

Karo

Godt du ringede. Det er simpelthen for langt ude at man "kommer til" at vidregive forkerte oplysninger.

Anmeld

26. juni 2009

TbCp

SERIØST!!!

Hvad har de da gang i!!!

Det er ikke muligt at du kan få din læge til at lave en lægeerklæring eller lign. som du kan vise på jobcentret så de kan se at der er det her med Emma og hun derfor ikke kan komme i dp endnu.

Håber godt nok du finder en løsning!!!

Anmeld

26. juni 2009

Vingummien

Til grin, hvor må de føle sig flove når hende dp ringer til dem og spørger hva de har gang i.

Men som Tina siger prøv at hør lægen ad om han kan hjælpe dig, for det der er latterligt, er så mange andre der kan få hjælp til sådan noget, så kan det sku ik passe du ik kan!!!!

Anmeld

26. juni 2009

Bondepigen

Desværre siger min læge, at jeg ikke kan sygemeldes, da kontanthjælpsmodtagere i dag nærmest er fredløse pga. forrige beskæftigelses minister Claus Hjort Frederiksen som bla. kalder os nasserøve.

I dag kan par med børn faktisk blive sat på gaden uden at få hjælp. Det er desværre rigtigt. For hvis ikke Ove og jeg kunne få lidt hjælp af vores forældre, så kunne vi da heller ikke klare den...

Jeg har ringet og bedt om et ansøgnings skema, så jeg kan søge tabt arbejdsfortjeneste, men de mener bare (som det ser ud), at jeg får afslag, men derfor kan jeg jo godt prøve. Så skal de indhente oplysninger fra sygehuset..

Men hende dp'en som jeg talte med i går, kan godt tage Emma. Hun er nærmest tvunget til at sige ja, da hun har større børn i pleje, så mener de godt hun kan. Hun lød nu osse rigtig sød, så jeg tror hun vil være sød ved min datter, men alligevel....

Så ringede jeg til kommunen nu her, for at høre, hvad de regner med, der skal ske mht. mig, om de sender mig i aktivering eller hvad. Ville være rart at vide...

Fik så af vide, at jeg får en sagsbehandler her d. 1. juli, som de vil få til at kontakte mig d. 6. juli... Så nu må vi se. Jeg søger i hvert fald tabt arbejdsfortjeneste uanset hvad.

I øvrigt er der ikke noget der hedder privat dagpleje kun for sit eget barn her i Herning kommune. Der er noget der hedder pasning af eget barn, og så får man kun 2083,- udbetalt og det har vi jo desværre ikke råd til...

Jeg synes bare de er noget så hensynsløse...

Anmeld

26. juni 2009

Klumpe-dumpe

Ja ham Claus Hjort er TOTAL TIL GRIN!!!!!!

Da jeg gik arb.løs og skulle sende 5 ansøgninger om ugen, sendte jeg 3 til ham HVER uge. Men jeg har aldrig hørt tilbage fra ham, RIGTIG DÅRLIG STIL

Nåh men jeg synes den er rigtig dårlig den her historie. Nåh du får din nye sagsbehandler så synes jeg du skal tage Emma med til møde, og midt i møde skifte du hende så de kan se hvor "besværligt" og hvor meget det kræver.(Hvis det kan lade sig gøre) Så kan det være det går op for dem at det IKKE bare er et ben gips at Emma har!!!!!

Ellers ville jeg nok personligt overveje at gå til medierne!!!!

Trine der er MEGET vred på dine vegne!!!!

Anmeld

26. juni 2009

Bondepigen

Jeg håber min nye sagsbehandler er lidt forstående, for dp'en har nemlig ferie i 3 uger fra d.10.8. lige når Emma skal "bruge" pladsen (ved jo ikke om de har tænkt sig at sende mig ud i noget). Hun synes jeg skulle snakke lidt med min sagsbehandler og høre om ikke det kan lade sig gøre at vente med at sende hende i dp til hendes ferie er slut. Det vil jo være synd at sende hende i gæstedagpleje...

Hun sagde så osse at hun virkelig godt forstod mig, da hun selv har skullet aflevere et astma barn i dagpleje. Men hun mener at hun nok skal finde ud af det... men det kan jo være hun alligevel bliver overrasket, når hun skal sidde med hende på knæet når hun skal spise osv. hvis ikke hun kan få hjælpemidler...

Det skal lige siges at jeg i lang tid ikke er blevet sendt ud i noget, fordi jeg har den her dumme social fobi som kommer, når jeg er sammen med flere mennesker på en gang, og når jeg skal det hver dag. Det kan min krop ikke holde til, da jeg får så mange spændinger, at jeg er helt ødelagt med hovedpine opkastninger osv. Det har jeg papir på fra en psykolog. Derudover har jeg osse en ængstelig personlighedsforstyrrelse, som gør at jeg bekymrer mig en del mere end "alm." mennesker. (Jeg er jo ikke underlig eller noget fordi jeg har det. Det har jeg osse papir på fra psykologen Der står jeg er en normalt begavet kvinde...hehe)

Han (psykologen) har bl.a. også skrevet at det ikke er hensigtsmæssigt at sende mig ud i flere arbejdsprøvninger, som bare gør min tilstand værre. Dermed mener han, at det er bedst at jeg får førtidspension. Men det er kommunen suverænt der bestemmer, så man ved aldrig, hvad de kan finde på...

Synes bare det hele ser så håbløst ud for mig, da det her har stået på i 15 år nu.

Men heldigvis har jeg da nogle lyspunkter i mit liv; selvfølgelig Emma , min kæreste og min dejlige familie.

Anmeld

26. juni 2009

TbCp

Øv det lyder bare ikke nemt.
Og så at du skal bekymre dig med det her med Emma oveni kan da ikke gøre det bedre.

Det er godt du kan se lyspunkterne... og din datter er da helt klart en lille solstråle.... og utrolig smuk

Anmeld

26. juni 2009

Bondepigen

Det er heller ikke så nemt, men er ved at vænne mig til at mit liv ikke skal være så nemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.