Hjælp - test af økologisk sengetøj

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Betydning af økologisk sengesæt

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

840 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. april 2013

lhn89

Hej piger,

Jeg er ved at lave en test/anmeldelse af forskellige sæt økologiske sengetøj, til min blog. Økologisk sengetøj er jo ikke bare "økologiske sengetøj" der er forskellige certificeringer, designs, priser, lande det bliver produceret i, om det er en dansk producent osv. Men hvad har egentlig betydning for jer? Og tænker I egentlig over hvilket sengetøj jeres børn næsten bruger halvdelen af døgnet i? 

Jeg har ikke rigtigt kunne finde de nødvendige informationer og erfaringer med økologisk sengetøj til børn, og er derfor gået i gang med at lave en test/anmeldelse af så mange sæt som muligt (indtil videre er det af Holly's, ferm living, The Organic Company, Franck and Fischer og Georg Jensen Damask)

Anmeldelsen vil give svar på:

• Bomuld: (hvilken certificering det har?)
  • Print: (Hvilken certificering det har?)
  • Efter vask: (har det mistet farve, blevet mere skæv i facon osv.)
  • Land (Hvilket land det er produceret i)
  • Pris: (ja, hvad prisen er J&nbsp
  • Valgmuligheder af forskellige sæt: (hvor mange forskellige designs der er)
  • Andet: (fx skrev Georg Jensen Damask ”Designet er et gammelt Arne Jacobsen mønster fra hans tid i Sverige hvor han var i eksil under krigen” så her har jeg tænkt at det kunne stå lidt “storytelling” fx om designet og tankerne bag, hvordan det bliver produceret osv.)

Men er der mere som jeg bør søge information om? og hvad mangler I evt. information om? 

Venlig hilsen Louise Hartmann - louisehartmann.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

UngFar

<>[Besked slettet af Baby.dk]

Anmeld

8. april 2013

lhn89

UngFar skriver:

Rigtig god idé med sådan en lille test/anmeldelse.

Jeg har fået lavet sådan en lille grafik der fortæller kort og godt hvad f.eks. øko-tex er for noget http://dreamsforkids.dk/hvad-er-oeko-tex Dette har dog intet med økologi at gøre, men stadig flere og flere gå op i at det er øko-tex certificeret da som du selv siger er noet vi ligger med i halvdelen af døgnet og vores børn længere.

Venlig hilsen

Rasmus

Rigtigt fin grafik! den giver et meget overskueligt indblikblik af hvad den certificering egentlig er Mange tak

Venlig hilsen Louise Hartmann - louisehartmann.dk

Anmeld

8. april 2013

Maria-s

Du kan evt undersøge om det kun er garnerne der er GOTS certificeret eller om det er selve sengetøjet. Dvs fx spindoiler fra spindingsprocessen, det gælder de farvesstoffer der er brugt osv. alle led fra råvare til slutproducent skal være GOTS certificeret, så vidt jeg ved, for at man må kalde selve produktet GOTS certificeret. Ganske komplekst i dagens industri

Anmeld

8. april 2013

lhn89

Maria-s skriver:

Du kan evt undersøge om det kun er garnerne der er GOTS certificeret eller om det er selve sengetøjet. Dvs fx spindoiler fra spindingsprocessen, det gælder de farvesstoffer der er brugt osv. alle led fra råvare til slutproducent skal være GOTS certificeret, så vidt jeg ved, for at man må kalde selve produktet GOTS certificeret. Ganske komplekst i dagens industri

Rigtigt god idé! Mange tak for det input 

Venlig hilsen Louise Hartmann -  louisehartmann.dk

Anmeld

9. april 2013

lhn89

Her det også betydning hvilken indpakning det har? fx. er indpakningen ofte et "stofnet" som man kan bruge bagefter.

Bruger I dem og hvad bruger I dem til? 

Venlig hilsen Louise Hartmann -   louisehartmann.dk

Anmeld

9. april 2013

modesty

lhn89 skriver:

Her det også betydning hvilken indpakning det har? fx. er indpakningen ofte et "stofnet" som man kan bruge bagefter.

Bruger I dem og hvad bruger I dem til? 

Nej, jeg bruger ikke stofnettet. 

Anmeld

9. april 2013

lhn89

Nej, jeg bruger ikke stofnettet. 

Mange tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.