Når man bliver gravid som elev?? Hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.176 visninger
8 svar
3 synes godt om
3. april 2013

Anonym trådstarter

Ja hvad gør man så? 

Sagen er den, at min kæreste og jeg snakkede om hvornår vi skal starte projekt lillebror/søster. Vi har i forvejen et barn fra 2012. 

Jeg skal starte på HGV til sommer (som tager 1 år) og derefter skal jeg fortsætte på kontoruddannelsen og derved have en elevplads. Men vi vil bare rigtig gerne have nr 2, så det passer med at der er 3 år imellem - men så skal jeg gå på barsel midt i den 2 årige kontoruddannelse og midt i elevpladsen. 

Hvad sker der hvis man gør det sådan? "Fyrer" de en? Eller fortsætter man bare hvor man slap når man er færdig med barsel? Nogle af jer andre der har prøvet det?

Har jo ikk lyst til at udskyde hverken projekt baby eller uddannelse.. Hjælp 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Ja hvad gør man så? 

Sagen er den, at min kæreste og jeg snakkede om hvornår vi skal starte projekt lillebror/søster. Vi har i forvejen et barn fra 2012. 

Jeg skal starte på HGV til sommer (som tager 1 år) og derefter skal jeg fortsætte på kontoruddannelsen og derved have en elevplads. Men vi vil bare rigtig gerne have nr 2, så det passer med at der er 3 år imellem - men så skal jeg gå på barsel midt i den 2 årige kontoruddannelse og midt i elevpladsen. 

Hvad sker der hvis man gør det sådan? "Fyrer" de en? Eller fortsætter man bare hvor man slap når man er færdig med barsel? Nogle af jer andre der har prøvet det?

Har jo ikk lyst til at udskyde hverken projekt baby eller uddannelse.. Hjælp 

Du fortsætter bare hvor du slap
De må IKKE fyre dig fordi du bliver gravid - det er ulovligt, uanset om man er elev eller om man er "normalt" ansat..

Jeg kender flere der har gjort det, dog ikke bevidst, men det har nu fungeret fint nok

Anmeld

3. april 2013

Anonym trådstarter

Martsbaby skriver:

Du fortsætter bare hvor du slap
De må IKKE fyre dig fordi du bliver gravid - det er ulovligt, uanset om man er elev eller om man er "normalt" ansat..

Jeg kender flere der har gjort det, dog ikke bevidst, men det har nu fungeret fint nok

Okay, tak for svar. Hvad med økonomien under barsel så?

Anmeld

3. april 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Okay, tak for svar. Hvad med økonomien under barsel så?

Åh det ved jeg sgi egentlig ikke.. Jeg tænker du stadig får elevløn, ligesom hvis du var ansat på normale vilkår i virksomheden, og ville få alm. løn Men jeg er ikke sikker!!

Anmeld

7. maj 2013

melina-k

Hej

Hvor længe bliver ens elev tid forlænget, hvis man går på barsel 3 måneder før man skulle have været færdiguddannet?

Anmeld

7. maj 2013

ekebiv

melina-k skriver:

Hej

Hvor længe bliver ens elev tid forlænget, hvis man går på barsel 3 måneder før man skulle have været færdiguddannet?

Jeg var på barsel 2 gange under min elevtid som kok og uddannelsen blev bare forlænget med 2 x 1 års barsel. Jeg mener jeg fik elevløn under noget af barslen og barselsdagpenge under resten men det kan de fortælle dig i din fagforening :-)

Anmeld

7. maj 2013

lycly

Du går bare på barsel og fortsætter uddannelsen bagefter Jeg er på barsel for anden gang i min elevtid

Anmeld

8. maj 2013

melina-k

LuLy skriver:

Du går bare på barsel og fortsætter uddannelsen bagefter Jeg er på barsel for anden gang i min elevtid

Men fortsætter man så bare de tre måneder man mangler, altså hvis man ikke var gået på barsel, eller skal man kompensere med et helt år, netop fordi man går på barsel? masser af forvirring herfra:/ hehe

Anmeld

8. maj 2013

lycly

melina-k skriver:

Men fortsætter man så bare de tre måneder man mangler, altså hvis man ikke var gået på barsel, eller skal man kompensere med et helt år, netop fordi man går på barsel? masser af forvirring herfra:/ hehe

Nej nej du fortsætter præcis hvor du slap Så hvis du har 3 måneder tilbage når du går på barsel har du også 3 mdr igen når du er tilbage fra barsel Men hvis det kun er 3 mdr det drejer sig om, er det så ikke federe at blive færdig først?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.