Juniorseng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.406 visninger
23 svar
6 synes godt om
3. april 2013

Happiness

Hvornår skiftede i til juniorseng?

Vi overvejer snart at skifte tremmesengen ud. Han forsøger nemlig at kravle op over. Og grunden til at det ik er lykkedes endnu, er at han sover i en slags sovepose. Men det er jo meget snart for varmt...

Har kigget på lidt forskellige slags, synes godt nok det bliver dyrt, når man skal have sengeskuffer, sengehest, en god madras og det hele med... Så vi regner med at købe brugt!

Hvad kan I anbefale? Hvad skal jeg kigge efter? Er det en god ide at have en sengehest der fylder hele siden???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2013

quindelist

Happiness skriver:

Vi overvejer snart at skifte tremmesengen ud. Han forsøger nemlig at kravle op over. Og grunden til at det ik er lykkedes endnu, er at han sover i en slags sovepose. Men det er jo meget snart for varmt...

Har kigget på lidt forskellige slags, synes godt nok det bliver dyrt, når man skal have sengeskuffer, sengehest, en god madras og det hele med... Så vi regner med at købe brugt!

Hvad kan I anbefale? Hvad skal jeg kigge efter? Er det en god ide at have en sengehest der fylder hele siden???

Vi skifter nu -Sigrid er fra august 2011

Grunden til vi skifter nu er at jeg noget nær fik et hjerteanfald den anden nat da hun pludselig kravlede ind under min dyne..... Hun var kravlet ud af tremmesengen og op i vores seng....

Vi går efter en seng hvor der ikke er sengehest hele vejen for at undgå at hun skal "balancere" ud over sengehesten, for at komme ud af sengen.

Men følger lige med i tråden, der ku jo komme svar fra nogen med konkret erfaring

Anmeld

3. april 2013

quindelist

Happiness skriver:

Jeg glemte lige....

Vi kigger også brugt og køber så en ny madras.
Der er mange gode på dba.dk synes jeg

Bare vær opmærksom på at juniorsenge ikke har en standard str
Dem fra babysam er vist typisk 140 cm mens dem fra IKEA er 160 cm
Det er jo ret væsentligt i fht madraskøb

Anmeld

3. april 2013

dorthemus

Jeg skifter ikke Runas seng ud endnu. Hun blir tre år i maj og ligger stadig i tremmesengen, dog med den ene side af. Hun plankede den også da hun var lige knap to år jeg regner med at hun først skal have en juniorseng om 6-12 måneder

Anmeld

3. april 2013

Becks

Du kan også vende sengen den "forkerte" vej søde, så skal I ikke have sengehest på.. Det er der mange der gør

Hvad med Ikea? Er de ikke rimelig billige?

Knus

Anmeld

3. april 2013

Laulund87

Ikea har billige senge og deres madresser er også gode. Det skal bare ikke være den billigste. Vi gav ca 1000 kr for madres og seng og det var endda en af de dyre madresser.

Ville ikke vælge sengehest, synes ikke det er nødvendigt

Vi skiftede da hun var 2,5 år

Anmeld

3. april 2013

Misscbn

Happiness skriver:

Jeg har lige bestilt en fra bilka til min søn

den er ret godt sikret af en junior seng syns jeg der er kun en åbning der hvor hovedet er 

Anmeld

3. april 2013

Happiness

dorthemus skriver:

Jeg skifter ikke Runas seng ud endnu. Hun blir tre år i maj og ligger stadig i tremmesengen, dog med den ene side af. Hun plankede den også da hun var lige knap to år jeg regner med at hun først skal have en juniorseng om 6-12 måneder

Vi kan ikke tage en side af, ellers var det en god ide Og så er det en temmelig dårlig tremmeseng vi fik købt os. Vi skal konstant skrue i den, og nogle af dem kan Lukas SELV løsne med hans små hænder! Så er panisk over at han måske en dag putter den i munden..

Anmeld

3. april 2013

Happiness

Laulund87 skriver:

Ikea har billige senge og deres madresser er også gode. Det skal bare ikke være den billigste. Vi gav ca 1000 kr for madres og seng og det var endda en af de dyre madresser.

Ville ikke vælge sengehest, synes ikke det er nødvendigt

Vi skiftede da hun var 2,5 år

Lukas ruller rundt, så tror han ville falde ud hvis der ikke er sengehest på Vi har kigget på dem i IKEA. Men når man så også skal købe lamelbund, sengehest og sådan, så er de ikke så billige mere... Men vi har lige set en i Bilka på nettet. Den ser ganske udemærket ud, og er inkl. fastmonteret sengehest og skuffer under

Anmeld

3. april 2013

Happiness

Becks skriver:

Du kan også vende sengen den "forkerte" vej søde, så skal I ikke have sengehest på.. Det er der mange der gør

Hvad med Ikea? Er de ikke rimelig billige?

Knus

Ja, men så er jeg bange for han igen klatrer over og slår sig...  Hønemor, jeg ved det

Men har set den her i bilka.

Den ser ud til at kunne holde til vores lille vildbasse..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.