Sagen er den at jeg virkelig har dummet mig!
- for et år siden tilmeldte jeg mig en a-kasse da det var gratis under uddannelsen, men oktober gik jeg på kontanthjælp da uddannelsen ikke var mig, og havde også i mellemtiden fundet ud af at jeg var gravid, så ville ikke starte op på noget nyt.
Dette var jeg så DUM ikke at oplyse a-kassen om, og tænkte ikke videre over at kommunen ikke "sendte besked" ud om at jeg fik kommunel støtte, så nu har jeg fået en regning på rundt regnet 5.500 kr.
Jeg ringer så til a-kassen for at høre om jeg ikke kan få delt regningen lidt op, bare så jeg betaler over to måneder eller lign.
Den søde dame jeg snakkede med fortalte mig så at hvis jeg bare lod regningen være, lod den første rykker komme også skulle der komme et sletter brev, og hvis jeg lod det være ville jeg bare være blevet "slettet" som medlem med virkning fra oktober, hvor jeg ikke havde betalt for. Jeg ville ikke komme i RKI for det, jeg ville blot ikke længere være medlem og ikke kunne få noget ud af a-kassen hvis jeg skulle få brug for det (men eftersom jeg ikke har arbejdet eller afsluttet uddannelse ville jeg alligevel ikke få udbytte af a-kassen)
Mit spørgsmål er så, om der er nogle der ved om den er god nok?
- Skal alligevel ikke være medlem længere, og hvis jeg kan få det med tilbagevirkende kraft så jeg ikke skal betale denne regning ville det jo være perfekt for mig.
Håber nogen kan hjælpe mig, på forhånd tak 
Anmeld